تمدید کاهش قیمت نفت

قیمت نفت روز یکشنبه در آغاز نشست کاهش یافت و کاهش هفته گذشته را تمدید کرد. این در حالی است که به گفته یک مقام آمریکایی، روسیه نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهد که ممکن است مایل به مذاکرات اساسی بر سر اوکراین باشد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز دوشنبه، در ساعت ۸:۰۸ به وقت تهران، با کاهش ۱.۷۵ درصدی در هر بشکه، ۱۱۰ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۷۰درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۰۶ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۱.۰۵ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۹۷۹ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۱.۰۳درصدی، ۲۵ هزار و ۹۸۵ دلار معامله شد.

مس با کاهش ۱.۳۸ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۵۸۸ دلار قیمت خورد.

به گزارش «سنا» از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت در معاملات روز گذشته با ۱.۸۲ دلار معادل ۱.۶ درصد کاهش به ۱۰ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام WTI با ۲.۴۱ دلار معادل ۲.۲ درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید.

تهاجم روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، که مسکو آن را "عملیات ویژه" می نامد، بازارهای انرژی در سطح جهان را متشنج کرده است. برنت هفته گذشته پس از رسیدن به ۱۳۹ دلارو ۱۳ سنت در ۷ مارس، ۴.۸ درصد کاهش داشت. نفت خام ایالات متحده پس از رسیدن به ۱۳۰ دلار و ۵۰ سنت در ۷ مارس، هفتگی افت هفتگی ۵.۷ درصدی را ثبت کرد. هر دو قرارداد آخرین بار در سال ۲۰۰۸ به این قله ها رسیدند.

سرمایه‌گذاران نگران کاهش بازار نفت در پی اقدام روسیه هستند. قیمت‌ها هفته گذشته کاهش یافت، زیرا معامله‌گران بهبودهای بالقوه چشم انداز عرضه را ارزیابی کردند که به دلیل بحران اوکراین مختل شده است.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت: روسیه نشانه‌هایی از خود نشان می‌دهد که ممکن است مایل به مذاکرات اساسی درباره اوکراین باشد، حتی در شرایطی که مسکو قصد دارد همسایه خود را "تخریب" کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز یکشنبه به نقل از خبرگزاری ریا گفت: مذاکرات روسیه و اوکراین در حال حاضر انجام نمی شود، اما روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

پسکوف این اظهارات را پس از آن بیان کرد که اولکسی آرستویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین و روسیه به طور فعال در حال انجام مذاکرات روز یکشنبه هستند.

روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که روی چین برای کمک به این کشور برای مقابله با ضربه اقتصادی ناشی از تحریم های غرب به خاطر جنگ اوکراین حساب می کند، اما ایالات متحده به پکن هشدار داد که این راه نجات را فراهم نکند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، که قرار است روز دوشنبه با یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چین در رم دیدار کند، به پکن هشدار داد که اگر به مسکو کمک کند از تحریم های گسترده بر سر جنگ اوکراین فرار کند، "مطمقا" با عواقب مواجه خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید