معامله ۷/ ۲ میلیون تنی هفته گذشته در بورس‌کالا

روزهای پایانی سال، در کنار افزایش قیمت‌های جهانی موجب شده است تا انتظار افزایش حجم معاملات در بورس‌کالا جدی شود؛ آن هم در شرایطی که تکانه‌های رشد قیمت‌های جهانی محرک دوم افزایش نرخ و رشد جذابیت خرید بود. هفته گذشته ۷/ ۲میلیون تن انواع کالا به ارزش ۲۱‌هزار میلیارد تومان (همت) در بازار فیزیکی بورس‌کالا دادوستد شد.

به گزارش کالاخبر، هفته سوم اسفند در تالار محصول‌‌‌‌های صنعتی و معدنی بورس‌کالا، ۲میلیون و ۱۹۵‌هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹/ ۱۲‌هزار میلیارد تومان (همت) معامله شد.در این تالار یک‌میلیون و ۲۹۵‌هزار تن سیمان، ۴۵۶‌هزار و ۲۲۲تن فولاد، ۳۲۱‌هزار تن سنگ‌آهن، ۱۰۰‌هزار و ۵۰۰تن آهن اسفنجی، ۷‌هزار و ۳۱۰تن روی، ۱۸‌هزار و ۵۷۵تن آلومینیوم، ۷‌هزار و ۲۰تن مس، ۲۴۰تن کنسانتره مولیبدن، ۲۰۰تن سرب و ۲۲کیلوگرم شمش طلا دادوستد شد.در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز، ۴۸۷‌هزار و ۱۱۲تن انواع کالا به ارزش ۵/ ۷‌هزار میلیارد تومان به فروش رسید.در این تالار ۱۰۰‌هزار و ۷۶تن مواد پلیمری، ۱۰۸‌هزار و ۸۴۹تن قیر، ۱۹۸‌هزار تن وکیوم‌باتوم، ۳۶‌هزار تن لوب‌کات، ۴۱‌هزار و ۵۵۵تن مواد شیمیایی، ۲‌هزار و ۳۷۵تن گوگرد و ۲‌هزار و ۲۴۷تن روغن پایه معامله شد.همچنین ۱۸‌هزار و ۵۸۳تن کالا به ارزش ۹/ ۴۲۱میلیارد تومان در بازار فرعی بورس‌کالا به فروش رسید.

در هفته سوم اسفند، ۲۶میلیون گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۳۸۴ میلیارد تومان در بورس کالا خرید و فروش شد که از نظر حجم و ارزش معاملات، سیمان و زعفران نگین در بالاترین جایگاه بازار قرار گرفتند. در هفته منتهی به ۲۰اسفند، ۱۸میلیون و ۵۲۰‌هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش بیش از ۵/ ۱۲میلیارد تومان در بازار مالی بورس‌کالا معامله و با کسب سهم ۷۱ درصدی از حجم کل معاملات، صدرنشین بازار شد. معامله ۶ میلیون و ۴۱۷‌هزار و ۵۱گواهی سپرده زعفران نگین نیز ارزش بیش از ۷/ ۲۲۴میلیارد تومان را به ثبت رساند و با سهم ۵۸درصدی از ارزش کل معاملات، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. معامله‌گران بورس‌کالا همچنین با جابه‌جایی یک‌میلیون و ۲۳۸‌هزار و ۸۰۰گواهی سپرده سکه طلا به ارزش بیش از ۸/ ۱۴۶میلیارد تومان از نظر حجم معاملات (سهم ۵درصدی) در جایگاه سوم و از نظر ارزش معاملات (سهم ۳۸درصدی) در جایگاه دوم قرار گرفت. ثبت معامله ۶۴۰۸ گواهی سپرده برنج نیز ارزشی نزدیک به ۴۰۰میلیون تومان داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید