قیمت نفت چشم‌انتظار اوپک پلاس

قیمت نفت پس از کاهش سهام آمریکا افزایش یافت، چشم به تصمیم اوپک پلاس است. این در حالی است که قیمت طلا در پی تنش‌های اوکراین و شرط‌بندی‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، ثابت مانده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت در روز چهارشنبه به سمت بالاترین سطح هفت ساله هفته گذشته افزایش یافت، پس از آن که داده‌ها نشان داد که کاهش ذخایر نفت خام آمریکا بر تقاضای قوی تاکید کرد، اما سرمایه‌گذاران در آستانه نشست اوپک پلاس که قرار است در اواخر روز برگزار شود، محتاطانه عمل کردند.

قیمت نفت برنت در معاملات روز سه‌شنبه پس از کاهش ۱۰ سنتی در انتهای معاملات با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۸ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید که روز گذشته ۵ سنت افزایش داشت.

عرضه شدید جهانی و تنش‌های ژئوپلیتیکی در شرق اروپا و خاورمیانه قیمت نفت را تا کنون بیش از ۱۵ درصد در سال جاری افزایش داده است. در روز جمعه، معیارهای نفت خام به بالاترین قیمت خود از اکتبر ۲۰۱۴ رسید، به طوری که برنت به ۹۱ دلار و ۷۰ سنت و نفت خام آمریکا به ۸۸ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گفته ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت Rakuten Securities، اوپک پلاس احتمالاً سیاست خود را بدون تغییر حفظ می‌کند و این بدان معناست که کمبود عرضه و روند صعودی قیمت نفت ادامه خواهد داشت.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه آمریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ ژانویه ۱.۶ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران تخمین می‌زنند که ۱.۵ میلیون بشکه افزایش داشته باشد.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز چهارشنبه، در ساعت ۹:۰۳ به وقت تهران، با افزایش ۰.۳۹ درصدی در هر بشکه، ۸۹ دلار و ۸۱ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۳۵درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۸ دلار و ۵۱ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۱۷ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۹۸ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

طلا روز چهارشنبه بالاتر از سطح خود ثابت ماند؛ زیرا نگرانی‌های پیرامون اوکراین از فلز امن حمایت می‌کرد.

هر اونس طلا در معاملات روز گذشته به قیمت یک هزار و ۸۰۵ دلار و ۴۳ سنت رسید.

اگرچه طلا محافظی در برابر تورم و ریسک‌های ژئوپلیتیکی محسوب می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

نقره نیز با افزایش ۰.۴۰درصدی، ۲۲ هزار و ۶۸ دلار معامله شد.

مس با افزایش ۰.۲۰ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۴۴۳ دلار قیمت خورد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید