قیمت طلا طی روز های آینده به کدام سو حرکت خواهد کرد؟

با وجود نزولی بودن قیمت طلا در هفته گذشته، ما شاهد یک حرکت صعودی قوی در روز جمعه بودیم، حال آیا قیمت طلا این حرکت صعودی خود را ادامه خواهد داد؟

به گزارش سایت طلا، فلز زرد هفته گذشته را با قیمت ۱۷۸۳ دلار به پایان رساند چراکه رشد خوبی را در روز جمعه تجربه کرده بود. حال با باز شدن بازار های جهانی، هر اونس طلای جهانی با یک کاهش بسیار جزئی در عدد ۱۷۸۲ دلار معامله می شود. نقره نیز با یک کاهش جزئی در عدد ۲۲.۴۳ دلار قرار دارد.

اگر این هفته جمله پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا که تورم موقتی است را از اظهاراتش حذف و گفته تهدید تورم بالای پایدار، افزایش پیدا کرده، عملی گردد طلا در زیر کانال ۱۸۰۰ خواهد ماند زیرا روند خرید اوراق قرضه را ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.


طلا در ۱۷۷۵ با حمایت روبروست و کف طلا ۱۷۵۰ خواهد بود ولی اگر از ۱۷۵۰ عبور کند می تواند تا ۱۷۰۰ به عقب رانده شود لذا روند طلا را در محدوده ۱۷۷۵ تا ۱۸۱۵ فرض شده و فاندهای مهم این هفته طلا؛ گزارش متقاضیان بیمه بیکاری و گزارش تورم آمریکا در پنجشنبه و‌ جمعه خواهند بود.

اونس طلا در عدد ۱۷۸۱ قرار داشته و امروز رویداد مهمی در تقویم اقتصادی برای طلا وجود ندارد در نتیجه طلا بدون داشتن هیچ فاند مشخصی نوسان خواهد کرد و بیشتر وابسته به معامله گران فنی خواهد بود.

رویداد های اقتصادی مهم هفته آینده نشست رزرو بانک استرالیا روز سه شنبه، داده های تجاری چین روز سه شنبه، نشست بانک مرکزی کانادا روز چهارشنبه، گزارش گشایش شغلی و گردش کار ایالات متحده موسوم به JOLTS روز چهارشنبه، داده های تورمی هزینه مصرف کننده و هزینه تولید کننده چین روز پنجشنبه، اندیکاتور های کوتاه مدت انگلستان شامل GDP ماهانه، تولیدات کارخانه ای و تولیدات صنعتی روز جمعه و هزینه مصرف کننده ایالات متحده روز جمعه می باشد.

در این میان باید توجه داشت که سویه جدید ویروس کرونا یعنی همان سویه اومیکرون نیز در حال گسترش بیشتر بوده و نگرانی های زیادی را در بازار به وجود آورده است که می‌تواند باعث افزایش قیمت طلا شود. هرچند باید منتظر ماند و دید که نظر قطعی دانشمندان درباره این سویه چه خواهد بود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید