سبزپوشی بازار آتی بورس‌کالا به دنبال افزایش بهای ارز

دنیای‌اقتصاد : کلیت جریان معاملات در پیمان‌‌‌های آتی بورس‌کالا از اثر مثبت رشد نرخ ارز بر دورنمای معاملاتی اهالی بازار حکایت دارد. جرقه‌‌‌های افزایشی بهای ارز در روز گذشته و عبور بهای دلار آزاد از مرز ۳۰‌هزار تومان، از مهم‌ترین دلایلی است که نرخ تسویه دو دارایی سرمایه‌‌‌ای تابلوی آتی بورس‌کالا را به سمت افزایش بها سوق داد. اما همچنان در این بازار ورود و خروج نقدینگی قابل‌توجهی به چشم نمی‌‌‌خورد و نوسان محدودی از تغییر موقعیت‌‌‌های باز نمادهای فعال این بازار به ثبت می‌‌‌رسد.

خبری از بازگشایی نمادهای جدید در تابلوی آتی نیست، آن هم در شرایطی که به‌زودی شاهد خروج دو سررسید آذرماه نقره و آتی صندوق طلا از این بازار هستیم که این امر رونق معاملات این بازار را به‌شدت محدود می‌کند.  

روز گذشته باز هم تنها نماد پسته آتی مورد دادوستد قرار نگرفت، زیره نیز با حجم بسیار کم و به میزان دو قرارداد معامله شد. این در حالی است که در جذاب‌ترین سررسید این بازار، یعنی زعفران نگین نیز خبری از تحرک شدید قیمت نبود و عموم معامله‌‌‌گران این بازار سعی کردند با نرخی نزدیک به نرخ تسویه روز پنج‌شنبه به دادوستد بپردازند. جریان خروج نقدینگی از تنها نماد زعفران به میزان محدود به ثبت رسیده است که درکنار افت بهای گواهی زعفران به عنوان دارایی پایه این سررسید، بدیهی به نظر می‌‌‌رسد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید