طلا به پایین ترین قیمت هفته اخیر سقوط کرد

با صعود قیمت طلا تا نزدیکی 1870 دلار در هفته گذشته و عدم توانایی فلز زرد برای عبور از این مقاومت کلیدی، طلا دچار فروش فنی شده و قیمت آن تا پایین سطح حمایت کلیدی 1850 دلاری کاهش یافت.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1845 دلار قیمت دارد که همانطور که گفته شد در زیر حمایت اصلی 1850 دلاری قرار گرفته است. قیمت طلا در روز جمعه نزدیک به 20 دلار کاهش را تجربه کرد.

مهم ترین عامل حمایت کننده از افزایش قیمت طلا که مانع از افت بیشتر طلا شد را می توان نگرانی سرمایه گذاران از افزایش تورم بود که فلز زرد را برای آنها جذاب تر می کند.

دیگر عامل کاهش قیمت طلا را می توان افزایش بازده کوتاه مدت ایالات متحده دانست. افزایش بازده باعث می شود هزینه نگهداری طلا افزایش پیدا کرده و در نتیجه تقاضا برای خرید این فلز گرانبها افزایش می یابد.

از طرف دیگر یکی از اعضای فدرال رزرو اعلام کرد که شرایط برای افزایش نرخ بهره در سه ماهه دوم سال 2022 بسیار مناسب است که می تواند دیگر عامل کاهش قیمت طلا باشد.

افزایش نرخ بهره می تواند باعث کنترل تورم شده و ارزش شاخص دلار را افزایش دهد که هر دو موضوع باعث کاهش قیمت طلا می شوند. همچنین هزینه فرصت طلا نیز افزایش یافته و سرمایه گذاران تمایل کمتری برای شرکت در بازار طلا از خود نشان می دهند.

از نظر فنی طلا در شرایط صعودی در نقطه 1870 دارای مقاومت قابل توجهی بوده که عبور از آن می تواند روند صعودی را تشدید کند. از طرف دیگر حمایت اصلی طلا در نقطه 1833 دلار قرار دارد که افت بیشتر می تواند طلا را به سمت این نقطه هدایت کند.

منبع: fxstreet


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید