قیمت طلا توان صعودی بیشتری دارد

در روز جمعه هفته گذشته داده های مربوط به اشتغال غیر کشاورزی ایالات متحده (NFP) منتشر که نشان دهنده ایجاد تنها 194 هزار موقعیت شغلی جدید بود. این در حالی است که پیش از این پیش بینی شده بود 500 هزار شغل جدید در ماه گذشته یجاد شود.

این داده های ضعیف باعث شد تا طلا رشد بسیار خوبی را از خود نشان داده و تا 1780 دلار رشد کنتد چرا که داده های ضعیف شغلی به معنای کند بودن بهبود اقتصاد و همچنین عقب افتادن زمان بندی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بود.

با این وجود سرمایه گذاران در ادامه متوجه شدند که داده های اشتغال مانع از این نخواهد بود که فدرال رزرو برنامه کاهش خرید اوراق قرضه خود را عملی نکند و از این رو قیمت طلا رشد خود را از دست داده و به محدوده 1760 دلار بازگشت.

از نظر تحلیل تکنیکال، نمودار همگرایی فنی نشان می دهد که طلا حمایت های قوی تری نسبت به مقاومت های پیش روی خود دارد که این می تواند فضا برای رشد را افزایش دهد.تحلیل های فنی به ما نشان می دهد که طلا در نقطه 1748 دلار دارای یک حمایت بسیار قوی است. در صورتی که قیمت طلا به زیر این سطح سقوط کند پشتیبانی بعدی آن در نقطه 1738 دلار رقم خواهد خود.

از طرف دیگر قیمت طلا در عدد 1765 دلار دارای مقاومت نسبتا قوی ای بوده و عبور از آن می تواند قیمت طلا را به مقاومت بعدی خود در عدد 1780 دلار برساند که مقاومت ضعیف تری نسبت به مقاومت 1765 دلاری است.

منبع: fxstreet


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید