طلا بهترین گزینه برای فرار از تورم نیست، با این داراییها سرمایه خود را حفظ کنید

بسیاری از ما بهترین گزینه برای حفظ سرمایه در برابر تورم را طلا تصور می کنیم اما طی سالیان گذشته دیده این که برخی از سرمایه ها بهتر از طلا در برابر تورم عمل می کنند.

پس از همه گیری بیماری کووید 19 ناشی از ویروس کرونا، اقتصاد جهانی دچار بحران شدیدی شده و هم اکنون با بهبود اقتصاد، بسیاری از کشور در جهان از جمله ایالات متحده آمریکا دچار تورم شده اند.

بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) ادعا می کند که تورم به وجود آمده در حال حاضر موقتی است و دلیل آن را مشکلات در تامین زنجیره کالا به دلیل محدودیت های ناشی از کووید 19 می داند.

بازار نیز تا به امروز کمابیش نشان داده است که با این ادعای فدرال رزرو موافق است. هرند باید توجه داشت تا زمانی که همه قیمت ها به طور کلی افزایش نیافته است می توان گفت که تورم گذرا است اما زمانی که قیمت همه کالا ها به طور کلی افزایش یابد آنگاه دیگر تورم به وجود خواهد آمد.

هم اکنون بازار در بسیاری از کشور ها از جمله امریکا مستعد تورم بوده و بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال دارایی هایی هستند که بتواند از سرمایه آن ها محافظت کند.

طلا همیشه به عنوان شناخته شده ترین دارایی مقاوم در برابر تورم مطرح می شود. فلز زرد می تواند به شکلی مؤثر دارایی را در برابر تورم حفظ کند اما این بدان معنا نیست که طلا بهترین گزینه پیش روی شماست.

در واقع اگر به تاریخ چند صد ساله نگه کنیم طلا هیچگاه بهترین گزینه برای حفظ دارایی در برابر تورم نبوده است اما با این حال یک گزینه مناسب برای این موضوع است.

دارایی هایی مانند نقره و بازار سهام می توانند عملکرد بسیار بهتری در شرایط تورمی از خود نشان داده و از سرمایه به شکل بهتری محافظت کنند.

هرچند باید به این موضوع توجه داشت که در کشور هایی که تورم ناپایدار وجود دارد طلا همچنان به عنوان یکی از بهترین گزینه ها شناخته شده و تبدیل پول به طلا در شرایط تورمی کار کاملا عاقلانه ای خواهد بود.

منبع: Kitco


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید