افشای اطلاعات شرکت‌های مشمول کاهش مصرف برق

دنیای اقتصاد : بعد از ابلاغیه ستاد مدیریت بار کشور در ارتباط با کاهش مصرف برق برخی صنایع، طی روزهای گذشته برخی از شرکت‌های مشمول این ابلاغیه اطلاعیه صادر کردند. پتروشیمی آبادان در یک اطلاعیه گروه الف در سامانه کدال اعلام کرد: با توجه به بحران شدید برق در شهرستان آبادان و طبق بخشنامه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان مبنی بر توقف فرآیند اصلی تولید کارخانه، شرکت لاجرم اقدام به تعطیل‌کردن واحدهای عملیاتی و تولیدی خود کرده و در حال پیگیری جهت وصل مجدد برق و رفع محدودیت‌های موجود از طریق مراجع ذی‌ربط است که پس از حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شرکت فروسیلیسیم خمین هم در اطلاعیه‌ای نامه شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر (مسوول برق استان‌های همدان، اراک و لرستان) را منتشر کرده که در آن خطاب به برخی شرکت‌های سیمانی، فلزی و خودرویی اعلام کرده است، «طبق مصوبات هیات‌وزیران و مصوبه ستاد مدیریت بار کشور، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به کاهش ۶۰ درصد بار مصرفی از ساعات ۱۲ الی ۲۱ هر روز اقدام شود. بدیهی است در صورت عدم‌همکاری مشمول شرایط قطع اضطراری بار در شبکه قرار خواهید گرفت.» البته در این اطلاعیه علاوه بر کاهش مصرف برق، عوامل دیگری چون تعمیرات اساسی به‌عنوان دلایل توقف تمامی فعالیت‌های شرکت نام‌برده شده است. برآورد شده که فعالیت شرکت مجددا در ابتدای مهرماه از سر گرفته شود. شرکت سیمان شمال هم یکی دیگر از شرکت‌هایی است که اخیرا در قالب افشای اطلاعات با‌اهمیت، خبر از توقف بخشی از تولید خود به منظور کاهش مصرف برق داده است.  در این اطلاعیه هم گفته شده  بر اساس مصوبه مورخ ۱۶/ ۰۴/ ۱۴۰۰مبنی بر رعایت سقف پیک بار تا اطلاع ثانوی را به میزان حداکثر سقف مجاز ۵۸/ ۱مگاوات اعلام کردند لذا اعمال محدودیت فوق منجر به توقف تولید کلینکر و کاهش تولید و تحویل سیمان شده است.    

یکی از مهم‌ترین موضوعات دیگری که طی روزهای اخیر در چارچوب افشای اطلاعات با اهمیت مورد‌توجه قرار گرفت، صدور مجوزهای افزایش قیمت در برخی صنایع بود. در این ارتباط شرکت شوکو‌پارس اعلام کرده، نظر به افزایش نرخ مواد اولیه و سایر نهاده‌های تولید و اثر آن بر بهای تمام‌شده محصولات، قیمت برخی از محصولات این شرکت پس از اخذ مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت‌، شیرینی و شکلات (‌تاریخ اعمال ۰۱/ ۰۵/ ۱۴۰۰‌) افزایش یافته است. بر اساس این اطلاعیه عمده محصولات شرکت شامل (‌شربت مایع و پودری پودر کیک‌، پودر ژله‌، شکلات‌صبحانه‌، شکلات‌های پذیرایی‌، اسمارت‌، میکا، گز) به‌طور متوسط از رقم ۶/ ۱۸ میلیون ریال به ۸/ ۲۳میلیون ریال رسیده است. شوکوپارس در سال مالی گذشته از محل فروش این محصولات به میزان ۱۰۲ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود؛ رقمی که حدود ۱۸ درصد از کل درآمدهای این شرکت را به‌خود اختصاص داده بود. شرکت دارویی رازک هم اعلام کرده که براساس مجوز سازمان غذایی و دارو برخی از محصولات این شرکت شامل انواع قرص و کپسول به‌طور میانگین از ۱۹۷ هزار ریال به ۲۷۰ هزار ریال رسیده است. شرکت لابراتورهای رازک از محل فروش این محصولات طی سال مالی گذشته به میزان ۱۷۵میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود، رقمی که ۲۳ درصد از کل درآمدهای این شرکت را به‌خود اختصاص می‌داد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید