نیاز بازارهای جهانی به نفت فراتر از عرضه اوپک‌پلاس است

شانا : ویتول اعلام کرد بازارهای جهانی نفت به نفت خام بیشتری نسبت به برنامه اوپک‌پلاس برای افزایش تولید نیاز دارند.
به گزارش خبرگزاری پلتس، مایک مولر، مدیر منطقه آسیای ویتول اعلام کرد که نیاز بازارهای جهانی نفت به نفت خام بیشتری از افزایش عرضه مورد نظر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) تا پایان سال است. اوپک‌پلاس قرار بود هفته گذشته بر سر افزایش تولید به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه‌های اوت تا دسامبر و تمدید توافق اولیه کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۲۲ توافق کند، اما امارات خواستار تغییر خط پایه تولید این کشور و در نتیجه تغییر سهمیه تولید ابوظبی شد، کشورهای دیگر هم معتقدند این مساله ناعادلانه است. مولر، نماینده بزرگ‌ترین معامله‌گر مستقل نفتی جهان در این باره گفت: به‌طور قطع افزایش تولید اوپک‌پلاس (با تسهیل کاهش تولید این ائتلاف) تنها بخشی از نفت موردنیاز برای تامین تقاضا را فراهم خواهد کرد. وی افزود: اوپک به بخش عمده‌ای از هدف خود برای بازگرداندن ذخیره‌سازی جهانی نفت به سطحی قابل کنترل از دیدگاه این سازمان رسیده است، این هدف هنجار ۲۰۱۹ است و ما هنوز بازاری داریم که چشم‌انداز تقاضای کوتاه‌مدت آن بیشتر از عرضه خواهد بود. تحلیلگران پلتس پیش‌بینی کرده‌اند تقاضای جهانی نفت از ژوئن تا دسامبر ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

عرضه نفت اوپک در ژوئن افزایش یافت
تازه‌ترین بررسی بلومبرگ نشان داد که عرضه نفت اوپک در ماه ژوئن ۸۵۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، بررسی بلومبرگ در روز جمعه (۱۱ تیرماه) نشان داد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس توافق ماه آوریل و برای تامین تقاضای جهانی رو به رشد، عرضه نفت خود را در سه ماه دوم سال‌جاری میلادی افزایش داد. بر اساس بررسی بلومبرگ، این سازمان در ماه ژوئن عرضه نفت خود را نسبت به ماه مه ۸۵۵ هزار بشکه در روز افزایش داد که بیشترین افزایش تولید ماهانه در یک سال گذشته بوده است.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، ۱۳ عضو اوپک در ماه ژوئن ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کردند. عربستان که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک و بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان است، در بیش از نیمی از افزایش تولید اوپک در ماه ژوئن سهیم بود. این کشور تولید خود را ۴۹۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و به ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز رساند. بررسی مشابه رویترز هم نشان داد عرضه نفت اوپک در ماه ژوئن ۷۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲۶ میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

برآورد رویترز از افزایش تولید عربستان مشابه برآورد بلومبرگ بود. بر اساس بررسی رویترز، عرضه نفت عربستان در ماه ژوئن نسبت به ماه مه ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید