پیش بینی بورس یک‌شنبه 6 تیر 3 علامت مثبت و یک علامت منفی در معاملات بورس

اقتصاد نیوز : معاملات دیروز 3 رکورد مثبت مهم داشت اما در مقابل یک نکته منفی قابل توجه هم وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینیبورس امروز –یک‌شنبه 6 تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز شنبه شاخص کل بورس 20 هزار و 728 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 233 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 23 واحد رشد کرد و در رقم 380 هزار و 903 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 17 واحد بالا آمد و به رقم 17 هزار و 767 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 297 نماد رشد قیمت و 157 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 63 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 33 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت‌های مخابرات ایران (اخابر)، ملی سرب و روی ایران (فسرب) و معدنی دماوند (کدما) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس (فرابورس ایران)، شپاس (نفت پاسارگاد) و تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای یاسا (ایران یاسا تایر و رابر)، داسوه (داروسازی آوه سینا) و کسرام (پارس سرام) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، ریل سیر کوثر (حسیر) و صنعتی مینو (غصینو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌یکشنبه است. در پایان معاملات روز شنبه بازار با مازاد عرضه 565 میلیارد تومانی بسته شد که کم‌ترین رقم در 89 روز کاری گذشته از 20 بهمن سال 99 تاکنون است.

پیش بینی بورس

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات شنبه 86 نماد صف فروش و تنها 72 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 17 درصد کاهش یافت و در رقم 622 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 12 درصد کاهش یافت و هزار و 187 میلیارد تومان شد. 

بیشترین تقاضاها

در روز شنبه شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید 160 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، ومدیر (مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری) و برکت (داروسازی برکت) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 66 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، بکاب (صنایع جوشکاب یزد) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص بورس برای ششمین روز متوالی صعود کرد و شاخص هم وزن بیشترین رشد در 4 ماه گذشته را ثبت کرد. شاخص هم وزن چهارمین روز صعودی پیاپی را پشت سر گذاشت.   

علاوه بر این 3 علامت مثبت دیگر در روندهای درونی بازار دیده می‌شود. دیروز شاهد بهبود نقدشوندگی بازار بودیم و بیشترین رقم ارزش معاملات خرد سهام در 84 روز کاری گذشته از 27 بهمن ماه سال پیش تا به امروز ثبت شد. ارزش معاملات خرد با رشد 1.7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 104 میلیارد تومان رسید.

همچنین ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سومین روز متوالی مثبت شد و 331 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی وارد بورس  شد. برای اولین بار در 6 ماه گذشته از 3 دی ماه سال 99 تا به امروز شاهد ورود پول حقیقی در 3 روز متوالی هستیم. به عبارت دیگر پس از 119 روز کاری این سنت بازار شکسته شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید