ترامپ: بیت کوین کلاهبرداری است

رئیس جمهوری پیشین آمریکا که در زمان حضورش در کاخ سفید گفته بود طرفدار ارزهای دیجیتال نیست، در اظهاراتی دیگر به بیت کوین حمله کرد و آن را «کلاهبرداری» دانست.

به گزارش کوین تلگراف، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، دوباره بیت کوین را مورد انتقاد قرار داد. او روز دوشنبه در شبکه تلویزیونی فاکس بیزنس (Fox Business) گفت:

بیت کوین، به نظر می رسد که کلاهبرداری است. من از بیت کوین خوشم نمی‌آید چون ارز دیگری است که در رقابت با دلار است. بیت کوین اساساً ارزی است که در حال رقابت با دلار است. من می‌خواهم دلار ارز جهانی باشد، این چیزی است که همیشه گفته‌ام.

این اظهارات ترامپ هم‌راستا با نظرات قبلی او درباره بیت کوین است. او در ژوئیه سال ۲۰۱۹ که هنوز در مقام ریاست جمهوری آمریکا بود، گفت که طرفدار بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیست.

ترامپ در آن زمان نوسان را دلیل موضع خود در قبال ارزهای دیجیتال عنوان کرد و اظهار داشت که ارزهای دیجیتال پول نیستند و ارزش آن‌ها «پشتوانه‌ای» ندارد.

پیش‌تر نیز گزارش شده بود که دولت ترامپ قصد داشت سیاست‌هایی را علیه ارزهای دیجیتال اتخاذ کند و ظاهراً ترامپ به استیو منوچین (Steve Mnuchin)، وزیر خزانه‌داری پیشین آمریکا، دستور داده بود که سراغ بیت کوین برود.

روزهای آخر دولت ترامپ نیز وزارت خزانه‌داری با اعلام مقررات بحث‌انگیزی با هدف نظارت بر کیف پول‌های شخصی اوضاع را وخیم کرد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا، این سیاست دوران ترامپ را گسترش داده است و سرویس درآمد داخلی این کشور نیز به دنبال بستن خلاءهای قانونی مالیات مربوط به ارزهای دیجیتال است.

این در حالی است که برخی از اعضای کنگره آمریکا که طرفدار ارزهای دیجیتال هستند، مانند سناتور سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) و وارن دیویدسون (Warren Davidson)، همچنان به دفاع از حقوق حریم خصوصی کیف پول ارزهای دیجیتال ادامه داده‌اند.

به نظر می‌رسد کانون گفت‌وگوهای پیرامون مقررات ارزهای دیجیتال در آمریکا به باج‌افزارها تغییر کرده است که احتمالاً به خاطر انبوهی از حملات باج‌افزاری است که در این کشور روی داد.

ماه گذشته میلادی گزارش شد که دولت بایدن در پی سقوط اخیر قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال در حال بررسی شکاف‌های موجود در قوانین ارزهای دیجیتال است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید