افزایش قیمت طلا پس از سقوط های اخیر

قیمت طلا در روز های گذشته سقوط های نسبتا شدیدی را تجربه کرده و قیمت آن کاهش قابل توجهی یافت اما دیروز توانست بخشی از قیمت از دست رفته خود را بازیابی کند.

معاملات طلای روز گذشته با یک افزایش نسبی توانست به قیمت 1894 دلار رسیده و نقره نیز به 27.89 دلار رسید. این در حالی است که اونس طلا در ابتدای هفته گذشته بالای 1900 دلار قرار داشت.

در روز های گذشته داده های مربوط به صادرات و واردات چین منتشر شد که نشان دهنده بهبود اقتصاد این کشور پس از همه گیری ویروس کرونا و بحران اقتصادی به وجود آمده ناشی از آن بود.

از طرف دیگر وزیر خزانه داری ایالات متحده، جنت یلن، اظهار داشت که بسته محرک اقتصادی زیرساختی 1.7 تریلیون دلاری بایدن برای اقتصاد مفید خواهد بود حتی اگر باعث نرخ تورم و بهره بالا تر شود.

ساید اخبار اقتصادی مهم نیز شامل تصمیم سران کشور های عضو گروه هفت بود که با مالیات 15 درصدی شرکت جهانی موافقت کردند اما اظهار داشتند که تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی وجود دارد.

در بازار های دیگر نیز ما شاهد نوسان و حرکت قابل توجهی نبودیم. بازار سهام جهانی به خصوص بازار اروپا و آسیا یک شرایط آرام را تجربه کردند.

نفت نایمکس پس از رسیدن به بالا ترین قیمت دو و نیم ساله خود در هفته گذشته اکنون کاهش یافته است. همچنین شاخص دلار ایالات متحده نیز رشد خوبی را از خود نشان داده است.

بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در عدد 1.58 قرار دارد. مهم ترین خبری که در روز های آینده برای طلا منتشر خواهد شد مربوط به قیمت تمام شده کالا ها برای مصرف کنندگان است.

از نظر فنی، طلا همچنان در مسیر صعودی کوتاه مدت قرار دارد. مهم ترین مقاومت های پیش روی طلا نقاط 1894 و 1900 دلار هستند که در صورت عبور از آن ها مقاومت محکم 1919 دلار فعال خواهد شد.

در شرایط نزولی نیز طلا در نقاط 1875 دلار و 1866 دلار پشتیبانی خواهد شد. در صورت حرکت نزولی پایدار در زیر این سطوح پشتیبانی، خط حمایت قدرتمند طلا در 1850 دلار خواهد بود.

منبع: kitco


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید