صعود بورس بر دوش لیدرهای بازار/ رشد 4600واحدی شاخص بورس

اقتصاد نیوز : شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 84 هزار و 600 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 110 هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، در شروع معاملات بازار سرمایه  شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 84 هزار و 600 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 110 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز  با صعود 318 واحدی واحدی 381 هزار و 461 واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

فارس، فولاد،  فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های ونیکی، کاما و حکشتی،  بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

در شروع معاملات گروه خودروسازی سبزپوش شد.

عمده نماد‌های بانکی سبز پوش به میدان آمدند.وبملت در قیمت ۳۸۸ تومان با جهش بیش از ۱ درصدی همراه است. وتجارت در قیمت ۱۸۹ تومان سبزپوش دنبال می‌شود. وبصادر حوالی صفر تابلو در قیمت ۱۷۶ تومان در حال معامله است. وپاسار و وپارس در مدار مثبت قرار دارند.

اقبال سهامداران به گروه خودرویی، دو لیدر این گروه را در مدار مثبت قرار داد. هم اکنون خساپا با پیشروی بیش از ۱ درصدی قیمت در محدوده ۱۵۶ تومان داد و ستد می‌شود. خودرو در مدار مثبت ۲.۲ درصدی در محدوده ۱۷۲ تومان قرار گرفته است. خدیزل و خگستر از دیگر نماد‌های پرتقاضای گروه اند.

فلزات نیز با معاملاتی سبز رنگ متعادل اند.فملی, فولاد, ذوب, فخوز, فاسمین,میدکو,هرمز, فسپا و فنوال با گرایشی مثبت متعادل اند.فگستر و فتوسا تازه عرضه شده نیز با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.

محصولات شیمیایی با گرایشی مثبت داد و ستد می‌شوند. شتوکا و شبصیر نماد‌های مورد توجه گروه اند. پترول, آریا, نوری, فارس, شیران, زاگرس, شاراک و شفن مثبت متعادل اند.

فاسمین به صف خرید نشست.

آخرین قیمت ۵۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۰۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های خودرو، اپال، خساپا، شپنا، فولاد، کاما و وبملت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های فگستر، فتوسا، وسپهر، کرمان، بپیوند، بگیلان و آریا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۵۶۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۳۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

پایداری صفوف فروش در آخرین روز معاملاتی هفته

صف‌های خرید حدود ۴۳۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۴۹۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۵۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، سمگا و تپکو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۹۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید فتوسا، سیتا و فگستر در نوبت انتظار است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید