تصمیمات مهم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار

تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۳ ، بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی، از مهم ترین تصمیمات امروز هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کرد تا دامنه نوسان قیمت ها از ابتدای اردیبهشت ماه به مثبت ۶ و منفی سه افزایش یابد.

 وی تصریح کرد: پیشتر و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش یابد. از آنجا که این موضوع بعد از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است. سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم گیری می کند.
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی، ابراز داشت: مقرر شد بازنگری به نحوی باشد که امکان نقدشوندگی افزایش یابد. در تغییراتی که صورت گرفت مجموع حجم معاملات در ۵ روز از ۵ درصد به ۲۰۰ درصد افزایش یافت. البته دامنه نوسان در گره معاملاتی همان دو برابر باقی ماند، اما حجم مبنا در روز گره معادل یک سهم در نظر گرفته می شود. همچنین هیات مدیره سازمان بورس تصویب کرد که برای فروش اوراق تبعی استفاده از رتبه بندی مجاز باشد.

دکتر دهقان دهنوی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بورس برنامه‌های خود را برای تقویت تقاضا پیگیری کرده و ادامه می دهد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید