اکران رمزارزها در وال‌استریت

دنیای‌اقتصاد-محمد تقی‌پور : روز گذشته روز رکوردشکنی رمزارزها بود؛ تا میانه روز گذشته ارزش بزرگ‌ترین رمز ارز جهان از مرز ۶۳ هزار دلار عبور کرد تا دقیقا یک ماه پس از رکوردشکنی قبلی سقف قیمتی جدید را به ثبت برساند. آخرین بار در تاریخ ۱۳ مارس بود که بیت‌کوین توانسته بود با ثبت قیمت ۶۱ هزار و ۷۸۰ دلاری رکورد قیمتی جدیدی را به ثبت برساند. این در حالی بود که حدود ۴ هفته بیت‌کوین در تلاش برای عبور قدرتمند از مرز ۶۰ هزار دلاری بود و هر نوبت این تلاش نافرجام باقی می‌ماند.
اکران رمزارزها در وال‌استریت
در حالی بیت‌کوین رکوردی جدید را به ثبت رساند که قرار است امروز صرافی کوین‌بیس در بازار نزدک لیست شود و عرضه عمومی آن انجام شود. بسیاری از معامله‌گران و فعالان بازار رمزارزها این واقعه را به‌عنوان نقطه عطفی در پذیرش بیشتر رمز ارزها در بازارهای مالی دانسته‌اند. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده مجله تایم درصدد است تا با همکاری یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های مدیریت بیت‌کوین یک مجموعه ویدئویی درباره ارزهای دیجیتال بسازد. بیت‌کوین که بیش از ۶ ماه است روندی صعودی را حفظ کرده است تا روز گذشته نیز بازدهی مثبت ۷ درصدی را در ماه آوریل به ثبت رساند.  همچنین روز گذشته اتریوم که دومین رمز ارز بزرگ جهان به شمار می‌رود، همراستا با بیت‌کوین مرز جدید قیمتی را فتح کرد. اتریوم با عبور از مرز روانی ۲ هزار و ۲۰۰ دلاری بازدهی خود در ماه آوریل را به ۱۵ درصد رساند. اتریوم نیز مانند بیت‌کوین شش ماه متوالی است که روندی صعودی دارد.

رفتار بیت‌کوین پس از ثبت رکورد
تاکنون کمپانی‌های بزرگی از جمله بانک BNY Mellon، مسترکارت و تسلا اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها کرده‌اند؛ عاملی که بیش از همه چیز قیمت بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را به سطوح کنونی رسانده است. در هفته‌های اخیر اما بیت‌کوین در محدوده نسبتا کوچکی در حال نوسان بود. جیمز باترفیل کارشناس بازار رمزارزها در CoinShares درباره رفتار بیت‌کوین گفت زمانی که بیت‌کوین قله جدید قیمتی را به ثبت می‌رساند معمولا ما شاهد معامله بیت‌کوین در بازه محدودی هستیم و معامله‌گران در آن دوره اغلب به دنبال محافظت از سودهای خود هستند. باترفیل در مورد رکوردشکنی روز گذشته بیت‌کوین نیز افزود که در دوره اخیر نیز ما مجددا شاهد دوره حفظ سود بودیم و اکنون به‌نظر می‌رسد رالی صعودی جدیدی آغاز شده است.

خوف و رجا در بازار بیت‌کوین
یکی دیگر از محرک‌های صعود شدید قیمت بیت‌کوین در سال گذشته، علاقه سرمایه‌گذاران به کسب بازدهی بالا در دوره‌ای بود که نرخ‌های بهره به علت پاندمی کرونا در پایین‌‌ترین سطح خود قرار داشتند. برخی از فعالان بازار بیت‌کوین بر این باورند که با افزایش نفوذ رمز ارزها در بازارهای مالی و همچنین در تجارت جهانی این جهش تازه آغاز راه بیت‌کوین و دیگر رمز ارزها است. اما از سوی دیگر با توجه به اینکه بیت‌کوین تا همین چند سال پیش با قیمت چند صد دلاری در حال معامله بود، بانک‌های بزرگ و بین‌المللی درباره وجود حبابی بزرگ در این بازار هشدار داده‌اند. بر اساس تحقیقی که دویچه بانک آلمان انجام داده است بسیاری از مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر این باورند که بیت‌کوین در محدوده حباب قرار دارد و آنها انتظار دارند قیمت این رمز ارز با سقوط شدیدی مواجه شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید