ترمز صعود قیمت طلا کشیده شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر خوش‌بینی به احیای اقتصادی سریع که تقاضا برای خرید دارایی امن را ضعیف کرد، با کاهش روبه‌رو شد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش حدودا ۵ دلاری به مرز ۱۷۴۰ دلار رسید.

به گزارش «ایسنا» به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی شرکت اکسی کورپ، طلا پس از انتشار سلسله آمار اقتصادی مطلوب آمریکا که احیای اقتصادی سریع این کشور را نشان داد، با اندکی سودگیری و کاهش قیمت روبه‌رو شد. با این حال ملایم‌شدن بازده اوراق قرضه از وضعیتی حکایت دارد که در آن بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای حمایت از احیای اقتصادی، سیاست‌های پولی را تسهیلی نگه می‌دارند و این موضوع دست‌کم در میان‌مدت از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. قیمت طلا روز سه‌شنبه به ۱۷۴۵ دلار و ۱۵ سنت جهش پیدا کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۵ مارس بود. بازده اوراق خزانه آمریکا نزول کرده و دلار در برابر ارزهای رقیب به پایین‌ترین حد دو هفته گذشته عقب‌نشینی کرده بود. طبق جدیدترین آمار اقتصادی، مشاغل جدید آمریکا در فوریه بالاترین میزان رشد را در دو سال اخیر داشت و استخدام با تقویت تقاضای داخلی در بحبوحه پیشرفت واکسیناسیون کووید-۱۹ و کمک اقتصادی دولت، شتاب گرفت.  صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهانی را بالا برد و انتظار دارد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ به میزان ۶ درصد رشد کند.

براساس گزارش رویترز، موجودی طلای «اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست» که بزرگ‌ترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۴/ ۰ درصد کاهش یافت و به ۰۴/ ۱۰۲۹ تن رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید