ریزش مجدد بیت‌کوین

بیت‌کوین در ادامه روند نزولی خود به کانال ۵۵ هزار دلاری سقوط کرد. به گزارش «ایسنا» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتالی اکنون به چیزی در حدود ۲ تریلیون دلار رسیده که این به معنای ارزش بازاری معادل ارزش بازار شرکت اپل به عنوان دومین شرکت بزرگ در جهان است. مجموع ارزش ارزهای دیجیتالی در حال حاضر همچنین از مجموع ارزش بازار شرکت‌های گوگل و تسلا نیز بیشتر است. انتظار می‌رود به زودی ارزهای دیجیتالی به باارزش‌ترین بازار جهان تبدیل شوند.

ریزش مجدد بیت‌کوین

در اتفاقی بزرگ برای بازار ارزهای دیجیتالی قرار است سهام صرافی کوین بیس که یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دیجیتالی جهان است در بورس نیویورک عرضه اولیه شود. این نخستین عرضه بزرگ بورسی مربوط به ارزهای دیجیتالی در بورس آمریکا است و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پس از مدت‌ها کشمکش با این کار موافقت کرد. همزمان با این اتفاق کوین بیس اعلام کرد برت ردفیرن، یکی از مدیران ارشد سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را برای اطمینان از پایبندی به قوانین استخدام کرده است.

افزایش جذابیت سایر ارزهای دیجیتالی برای معامله‌گران به‌ویژه پس از ناکامی بیت‌کوین در فتح کانال ۶۰ هزار دلاری باعث شده است تا در روزهای اخیر و برای نخستین بار، سهم بیت‌کوین از کل بازار ارزهای دیجیتالی به کمتر از دوسوم کاهش پیدا کند. به عقیده تحلیلگران، ادامه کاهش سلطه بیت‌کوین بر بازار ارزهای دیجیتالی ممکن است منجر به صعود سنگین دیگر ارزها و ورود شرکت‌های بزرگ به صورت گسترده‌تر در بازار این رمزارزها شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۹۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل از آن ۱۴/ ۰ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۴ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. 


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید