مداخله آمریکایی در بیت‌کوین

ران پل (Ron Paul)، عضو پیشین کنگره آمریکا، با هشدار در مورد برخورد دولت با بیت‌کوین و دارایی‌هایی که به‌عنوان سرپناه امن سرمایه‌ها عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد که دولت آمریکا «تهدید» است و چون توانایی انجام سرکوب را دارد، این کار را می‌کند. به گزارش ارز دیجیتال، ران پل که پیشتر نامزد ریاست جمهوری نیز بوده است، این هفته در مصاحبه‌ای با مایکل مکوری (Michelle Makori)، از وب‌سایت کیتکونیوز (Kitco News)، دیدگاه خود را درباره مداخله دولت در بیت‌کوین به اشتراک گذاشت.
مکوری از پل درباره احتمال مصادره طلا یا شکلی دیگر از مداخله دولت که نگرانی‌هایی درباره آن مطرح شده است، پرسید. او یادآور شد که تنی چند از مدیران مشهور صندوق‌های پوشش ریسک، مانند ری دالو (Ray Dalio)، بنیان‌گذار بریج‌واتر آسوشیتد (Bridgewater Associated) و مایکل بری (Michael Burry)، سرمایه‌گذار فیلم «رکود بزرگ» (The Big Short) گفته‌اند که دارایی‌های امن لزوما از مداخلات دولت در امان نخواهند بود.

مکوری گفت: آنها انتظار تغییراتی در مالیات یا مقررات احتمالی دارند که مانع از حرکت سرمایه به سمت دارایی‌هایی مانند طلا و بیت‌کوین می‌شود که می‌توانند به عنوان جایگزین دلار مطرح شوند. آیا ممکن است این‌ها در خطر سرکوب دولت باشند؟

عضو سابق کنگره پاسخ داد: قطعا. دولت تهدید است، چراکه آن‌ها سرکوب خواهند کرد، چون توان انجام این کار را دارند.

وی افزود: ما تجربه [جامعه آزاد] را داشته‌ایم. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، کافی است با قانون اساسی [آمریکا] شروع کنید که می‌تواند به شما ایده‌ای از چگونگی جامعه آزاد بدهد.

مکوری همچنین پرسید: به نظر شما در مورد دارایی‌هایی مانند طلا و حتی بیت‌کوین که احتمالا در معرض خطر مداخله دولت از طریق مالیات بیشتر یا مقررات هستند، این برخورد به چه شکل خواهد بود؟ فکر می‌کنید چه اتفاقی برای این دارایی‌ها می‌افتد؟

پل در پاسخ گفت: من فکر می‌کنم همه این‌ مسائل ممکن است اتفاق بیفتد. یا از سیستم مالیاتی استفاده خواهد شد یا دولت فقط پول بیشتری چاپ خواهد کرد که نتیجه آن کاهش ارزش پول خواهد بود.

اما آنها این کار را به دلایل روابط عمومی انجام می‌دهند. آنها به خاطر درگیری‌های داخلی که در جریان است، مجبور هستند که نشان دهند مالیات سنگینی از افراد بسیار متمول می‌گیرند.

پل همچنین درباره لایحه زیرساخت پیشنهادشده توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، گفت که انتظار دارد نتیجه آن «بدتر از متوسط» باشد. او اظهار داشت:

این برنامه به احتمال زیاد همان کاری را می‌کند که این نوع برنامه‌ها همیشه انجام می‌دهند. اینگونه برنامه‌ها پول زیادی خرج می‌کنند، ناکارآمد هستند و هزینه آن‌ها همیشه بیشتر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد. افزون بر این، این برنامه بر یک باور عرفانی بنا شده که می‌گوید نباید در مورد کسری [بودجه] نگرانی باشید… همه در یک رو‌یا هستند.

پل یک نویسنده، پزشک و سیاستمدار بازنشسته آمریکایی است. این عضو سابق کنگره از ایالت تگزاس در سال ۲۰۱۵ شبکه ویدئویی «Ron Paul Liberty Report» را راه‌اندازی کرد که در وب‌سایت رسمی آن هدفش ارائه «نظرات و تحلیل‌های بحث‌انگیز درباره مسائل مهم تاثیرگذار بر زندگی و مسائل مالی» بیان شده است.

در همین حال،‌اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، هنرمند مشهور هیپ‌هاپ، با بیان اینکه به بیت‌کوین، فناوری بلاک چین که بیت‌کوین بر بستر آن کار می‌کند و ارتباطات جهانی که ایجاد می‌کند، اعتقاد دارد، افزود: بیت‌کوین آمده است که بماند. اسنوپ‌داگ با ارز دیجیتال بیت‌کوین بیگانه نیست، چراکه این پدیده رپ از اولین هنرمندان هیپ‌هاپی بود که برای خرید آلبوم خود بیت‌کوین پذیرفت. بخش خبری بیت‌کوین داتکام تعداد زیادی از ستاره‌های رپ را نام برد که می‌توانند میلیونرهای ارزهای دیجیتال باشند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید