80 درصد سهام بورس در صف فروش

اقتصادنیوز : در پایان معاملات امروز 428 نماد صف فروش داشتند که بیش از 80 درصد بازار را تشکیل می‌دهند.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 8 هزار و 601 واحدی به رقم یک میلیون و 185 هزار و 408 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز هزار و 28 واحد نزول کرد و در سطح 432 هزار و 372 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 66 واحد افت کرد و به رقم 16 هزار و 920 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص 

در معاملات امروز فولاد (شرکت فولاد مبارکه)، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند. 

گروه‌های قرمز بورس

امروز قیمت سهام 333 نماد بورسی و فرابورسی معادل 66 درصد بازار کاهش یافت، قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه‌ فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای (مثل شبهرن، شسپا، شپنا، شتران، شاوان، شبندر و شبریز)، انبوه سازی، املاک و مستغلات (مثل کرمان، ثامان و وساخت) و گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی (مثل شستا، وغدیر و وامید) کاهش یافت. 

بورس

ارزش معاملات خرد در قعر یک ساله

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 699 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌شنبه 1.44 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 28 درصد کاهش یافت و به رقم هزار و 905 میلیارد تومان رسید که پایین ترین رقم در سال جاری است. 

تداوم خروج پول حقیقی 

در روز یکشنبه برای دهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 323 میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را فولاد داشت. ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی فولاد 64 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، شستا و وسپهر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

رشد ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز 428 نماد صف فروش داشتند که بیش از 80 درصد بازار را تشکیل می‌دهند. ارزش صف‌های فروش نسبت به دیروز 26 درصد افزایش یافت و 5 هزار و 585 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به روز گذشته 17 درصد کاهش  یافت و به رقم 250 میلیارد تومان رسید.

امروز شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 111 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از اپال،  رافزا (رایان هم افزا) و غگیلا (پگاه گیلان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به برکت (شرکت دارویی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 177 میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و خساپا (سایپا) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس؛ بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید