قیمت طلا در روز های آینده کاهشی و در نهایت صعود خواهد کرد

با باز شدن بازار های جهانی از صبح امروز کارشناسان انتظار دارند که طلا و سکه شاهد تغییرات بسیار زیادی باشد. اما تا این لحظه بازار واکنش چندانی نشان نداده و قیمت ها بدون تغییر مانده اند.

هر اونس طلا در حالی که این متن نوشته می شود 1852 دلار می باشد که نسبت روز گذشته حدود 2 دلار کاهش داشته است.

با توجه به بازار های سهام شرق آسیا و استرالیا می توان گفت که شاخص دلار تضعیف شده است و این موضوع می تواند فشار خوبی برای پیش راندن طلا به سمت قیمت های بالا تر باشد.

در حال حاضر طلا در کانال 1800 دلار گیر افتاده و توان چندانی برای افزایش قیمت از خود نشان نمی دهد. در واقع طلا در 1800 دلار از حمایت بسیار خوبی برخوردار شده اما فشار خوبی برای حرکت داده قیمت ها به سمت بالا نیز وجود ندارد.

اکنون در شرایطی داریم که بازار ها در انتظار تصویب بسته جدید محرک مالی ایالات متحده هستند که می تواند حجم نقدینگی را افزایش داده، شاخص دلار را تضعیف کرده و در نهایت باعث افزایش قیمت طلا شود.

هرچند باید توجه داشت که با وجود این چشم انداز مثبت برای طلا، در کوتاه مدت این فلز گرانبها با مشکلاتی مواجه می باشد که ممکن است قیمت آن را کاهش دهد.

افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، انتشار کرونای انگلیسی و زمزمه هایی از عدم توانایی شرکت های دارویی از تامین به موقع واکسن می تواند باعث تمایل بازار به پول نقد شده و فشار فروش در بازار طلا را افزایش دهد.

منبع: fxstreet


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید