هفته‌ای پررونق برای ابزارهای مالی کشاورزی

وضعیت معاملات محصولات کشاورزی در هفته گذشته در بورس کالا از رونق مطلوبی برخوردار شده و با توجه به تکانه‌های نسبی موجود، البته نوسان نرخ پراکنده‌ای نیز به ثبت رسید. با توجه به نوسان بهای ارز اما بازار آتی در روز گذشته وارد یک فاز کاهشی شده بود و تا لحظه تنظیم این گزارش، روند نزولی قیمت‌ها را شاهد بودیم.
 

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۱۳۷ هزار و ۴۶۴ قرارداد آتی بر پایه چهار دارایی پسته، زعفران نگین، زعفران پوشال و زیره سبز منعقد شد.  به گزارش کالاخبر طی هفته‌ای که گذشت تعداد ۱۳۶۶ قرارداد آتی پسته در دو سررسید بهمن امسال و فروردین سال آینده در حالی منعقد شد که ارزش ۱۸۸ میلیارد ریالی را در پی داشت.  در جریان معاملات این هفته، تعداد ۱۳۵ هزار و ۸۹۸ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید اسفند ۱۳۹۹ و اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۰ منعقد شد و ارزش بیش از ۱۹۴۰ میلیارد ریالی برای آن ثبت شد.  ۱۸۴ قرارداد آتی زعفران پوشال در دو سررسید اسفند ماه امسال و اردیبهشت ماه سال پیش رو منعقد شد و ارزش حدود ۷/ ۱ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه رقم خورد.  انعقاد تعداد ۱۶ قرارداد آتی زیره سبز نیز در دو سررسید بهمن سال‌جاری و خرداد سال آینده ارزش ۸۱۵ میلیون ریالی برای آن ثبت شد.

 دادوستد بیش از ۲ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا
در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالای ایران ۲میلیون و ۵۹هزار و ۹۱۵ گواهی سپرده کالایی به ارزشی بیش از ۱۲۶۶میلیارد و ۵۲۹میلیون ریال دادوستد شد.

به گزارش کالاخبر، براساس آمارهای موجود از معاملات هفته گذشته، تعداد یک میلیون و ۱۳۹ هزار گواهی سپرده سکه طلا معامله شد تا طلای زرد بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد و ارزشی بیش از ۱۱۵۰ میلیارد ریال را به ثبت رساند. ۱۷۰۰ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۱۴۲میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت. معامله‌گران تعداد ۴۶۸ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی به ارزشی نزدیک به ۶۰۰میلیون ریال معامله کردند. دادوستد تعداد هزار و ۲۱۸ گواهی سپرده رطب مضافتی دو انبار پذیرفته شده بورسی، ارزشی حدود ۲۶۲ میلیون ریال را رقم زد. ۶۷۷ گواهی سپرده زیره سبز نیز معامله شد و ارزش ۳۲۷ میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید. در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت تعداد ۴۹۸ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی نیز خرید و فروش شد که ارزش ۲۴۱ میلیون ریال برای آن رقم خورد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید