کاهش قیمت دلار و یورو در بازار و صرافی ملی، آیا دلار به زیر 22 هزار تومان بازخواهد گشت؟

پس از کاهش شدید قیمت دلار در هفته های گذشته، ما شاهد افزایش دوباره قیمت ها بودیم اما به نظر می رسد دلار دیگر توان افزایشی چندانی ندارد و سیر قیمتی آن برای بار دیگر نزولی شده است.

تا این لحظه صرافی ملی در سه مرحله تغییر نرخ قیمت دلار را 220 تومان کاهش داده و قیمت آن به 22,430 تومان رسیده است. همچنین یورو نیز با 50 تومان کاهش 27,350 تومان قیمت دارد.

با کاهش نرخ امروز قیمت خرید دلار صرافی ملی بار دیگر به زیر 22 هزار تومان بازگشته و در نقطه 21,930 تومان قرار گرفت. این در حالی است که قیمت دلار بازار بین 22350 تا 22550 تومان در حال نوسان می باشد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال وزیران اروپایی دوشنبه 6 بهمن 99 درباره برجام رایزنی می کنند. این موضوع می تواند نشان دهنده بازگشت به برجام بوده و در قیمت دلار تاثیر گذار باشد.

با توجه به یکسان شدن نرخ دلار نیمایی با نرخ صرافی ملی از دید بازارساز به این معنی است کشش حواله درهم زیر کانال 6400  تومان خواهد بود.

امروز در صورت تضعیف احتمالی نرخ حواله درهم در کانال 6400 تومان روند افت دلار را تشدید خواهد شد لذا حتما حد ضرر را لحاظ کنید و جایگاه درهم نقدی را در محدوده 6200 تا 6400 تومان قرار دهید تا زیان احتمالی را پوشش دهد.

با وجود اینکه تمایل بازار و البته صرافی ملی روند نزولی قیمت دلار است اما اکنون دیگر هیجان رفتن ترامپ از قدرت در بازار از بین رفته است و بازار تا اتفاقی عملی برای بهبود اوضاع نبیند نرخ ها را بیش از این کاهش نخواهد داد.

هم اکنون باید منتظر ماند و دید که در روز های آینده جلسه اروپایی ها به چه شکلی پیش خواهد رفت و بایدن در ابتدای ریاست جمهوری خود چه موضع عملی را در قبال برجام و ایران اتخاذ خواهد کرد.

منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید