بازدهی ۲۰۰ درصدی شاخص صنعت بانکداری

هومن عمیدی معتقد است، صنعت بانکداری در مقایسه با سایر گروه‌ها، ارزش بازار پایینی داشته و به همین دلیل سهام بانکی گزینه‌ خوبی برای سهامداری هستند.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان امروز در برنامه به وقت تحلیل از شبکه ایران کالا به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت بانکداری پرداخت. عمیدی با اشاره به اینکه صنعت بانکداری در کشور همیشه سپر بلای مشکلات اقتصادی بوده است، گفت: بانک‌ها به طور خودکار به دلیل داشتن نقدینگی‌های موثر جامعه همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران هستند و پیش‌بینی می‌شود این صنعت با رفع تحریم‌ها بتوانند مورد اقبال بازار قرار بگیرند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در بررسی وضعیت این صنعت گفت: وقتی کشور دچار تحریم‌ها شد، نسبت p/e این گروه کاهش یافت، اما پیش‌بینی می‌شود با گشایش‌های بین‌المللی در سال آینده و احتمال رفع تحریم‌ها این گروه بتواند با رشد نسبت قیمت به درآمد مواجه باشد.

عمیدی با اشاره به اینکه ارزش بازار صنعت بانکداری حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: البته در میان بانک‌های حاضر در بازار سرمایه، چند بانک بزرگ و شاخص‌ساز قرار دارد، سایر بانک ها نیز نسبتا کوچکتر بوده و اکثرا در فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان با اشاره به بازدهی بیش از ۲۰۰ درصدی شاخص صنعت بانکداری از ابتدای سال گفت: رشدها و بازدهی‌های این صنعت از ابتدای سال متناسب با رشد کلیت بازار در ماه های ابتدایی سال بود.

وی که معتقد است بحث افزایش سرمایه و بهبود نسبت کفایت سرمایه از مهمترین تصمیم‌های بانک مرکزی است که می تواند این صنعت را متحول کند، در استودیو فرابورس ادامه داد: سیاست‌های بانک مرکزی در سال‌های اخیر برای بازار سرمایه خیلی خوب بوده است و یکی از دغدغه های مهم بازار سرمایه نرخ سود بین بانکی بود که این نگرانی‌ها در حال حاضر وجود ندارد و این موضوع به دلیل همکاری و هماهنگی خوب رئیس کل بانک مرکزی با بازار سرمایه است.

عمیدی در ادامه با بررسی مزیت‌های مهم گروه بانکی گفت: گروه بانکی مزیت‌های مهمی دارد و یکی از آنها نقدشوندگی بالای این گروه است چراکه اکثر سهام بانک‌ها به خصوص بانک‌های بزرگ در پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری بزرگ قرار دارد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری آینده اندیشان ایرانیان با اشاره به ارزش بازار صنعت بانکداری در بازار سرمایه و مقایسه آن با سایر صنایع و گروه‌های بازار گفت: با نگاهی واقع‌بینانه به ارزش بازار سهام بانکی می‌توان این گروه را با توجه به دارایی ها و صورت های مالی، جزو ارزان‌ترین صنایع بازار و به تبع آن برای سرمایه‌گذاری ارزشمند دانست.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید