امیدواری شاخص ها به ماه دسامبر و انتشار واکسن کرونا

بازارهای آسیایی در معاملات روز جمعه با روند افزایشی همراه شد در حالی که نزدیکی به زمان انتشار واکسن کرونا، امیدواری ها و دلخوشی ها را نسبت به بهبود اوضاع جهانی بیشتر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، کارشناسان پیش بینی می کنند با انتشار همگانی واکسن کرونا، برخی اقتصادهای جهانی زودتر از مابقی کشورها، روند رشد را طی خواهند کرد و این امیدواری ها موجب بهبود اوضاع شاخص ها در بازارهای جهانی شده است.

به این ترتیب، آخرین جمعه ماه نوامبر در حالی در بازارهای آسیایی سپری شد که شاخص آسیا پاسفیک با افزایش ۰.۰۴ درصدی همراه شد و شاخص اصلی بورس استرالیا نیز ۰.۵ درصد مثبت شد.

در این بین، شاخص نیکی ژاپن هم رشد ۰.۳ درصدی را از خود به جای گذاشت.

در بازار چین نیز، شاخص شانگهای با رشد ۰.۱ درصدی معاملات را ادامه داد در حالی که سود صنایع مادر در این کشور با رشد بینظیری همراه شده است و بیشترین میزان رشد را نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی از آن خود کرده است.

در بازار کره جنوبی نیز شاخص کاسپی با رشد ۰.۲ درصدی رو به رو شد.

اما در بازار اروپا، شروع شاخص ها با احتیاط همراه بود و به این ترتیب، شاخص آتی یورواستاکس با افت ۰.۲ درصدی رو به رو شد و شاخص آتی فوتسی لندن ۰.۲ درصد منفی شد .

در بازارهای کالایی نیز، قیمت نفت خام آمریکا با کاهش ۱.۸ درصدی به هر بشکه ۴۴ دلار و ۸۸ سنت رسید و قیمت نفت برنت دریای شمال با افت ۰.۱ درصدی هر بشکه ۴۷ دلار و ۷۲ سنت داد و ستد شد .


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید