بدون هیچ شکی قیمت طلا افرایش خواهد یافت

طی روز های گذشته قیمت طلا برای چند بار سقوط نسبتا شدیدی داشته است و  هم اکنون نیز درگیر نوسانات بسیار زیادی شده است اما کارشناسان معتقدند که طی روز های آینده قیمت طلا افزایش قابل توجهی را از خود نشان خواهد داد.

به تازگی چند اتفاق بسیار مهم در بازار و البته اخبار مربوط به طلا افتاده است که بسیار تاثیر گذار بوده اند. اول از همه اینکه یکی دیگر از شرکت های تولید واکسن کرونا اعلام کرد که واکسن این شرکت نیز با موفقیت آزمایش ها را گذرانده و آماده ورود به مرحله نولید است.

خبر مهم بعدی نیز پیش بینی دو تا از مهم ترین موسسه های پیش بینی قیمت طلا یعنی گلدمن ساکس و HSBC می باشد. گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که طلا تا پایان سال آینده به 2300 دلار خواهد رسید و HSBC نیز معتقد است که طلا دیگر رشد چندانی نخواهد داشت و قیمت طلا در سال آینده با میانگین 1956 دلار حرکت خواهد کرد.

برخلاف تصور بسیاری از کاهش شدید قیمت طلا در صورت تولید واکسن کرونا، در حال حاضر طلا بیش از این کاهش قیمت نخواهد داشت چرا که خسارات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به این زودی حل نخواهد شد.

همچنین ویروس کرونا به این زودی در دسترس مردم در سراسر جهان قرار نخواهد گرفت. در نتیجه جهان در حال حاضر همچنان درگیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود و روزانه به تعداد بیکاران نیز اضاقه خواهد شد.

هم اکنون تعداد بسیار زیادی از افراد در ایالات متحده بیکار شده اند و هر روز احساس نیاز به یک محرک مالی در حال افرایش می باشد. اما بسیار بعید است که تا پیش از زمان تحلیف در ماه ژانویه هیچ محرک مالی ای تصویب شود.

مجموع همه این عوامل در کنار یکدیگر می نواند باعث شود تا انتظار داشته باشیم که قیمت طلای جهانی به زودی شاهد افزایش قیمت شدیدی بوده و طی ماه های اول سال میلادی جدید قیمت آن به 200 دلار نیز برسد.

منبع: kitco


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید