کاهش قیمت طلا و دلار

همراه با نزدیک شدن به تعطیلات گسترده در کل کشور از اول آذر، بازار از جنب و جوش افتاده و قیمت طلا و دلار با کاهش مواجه شده اند.

صرافی ملی امروز در نرخ های جدیدی که داد در دو مرحله قیمت دلار و یورو را کاهش داده و نرخ آن به ترتیب به 26480 و 31350 رسید.

علاوه بر کاهش قیمت دلار و یورو طلا نیز کاهش بسیار شدیدی را از خود نشان داده است و روندی کاهشی را در پیش گرفته است.

با ورود دلار تهران به کانال 26 و بسته شدن اونس طلا در قیمت 1890 دلار، حباب سکه کاهش یافت که نشان میدهد هیجان مربوط به سرنوشت انتخابات آمریکا در حال تخلیه‌شدن می باشد.

همچنین با تعطیل شدن معاملات فردایی سکه کمی حباب قیمت بیشتر تخلیه شد و برای اینکه سکه‌ به مرز حمایتی 10 میلیون برسد، نیاز است که قیمت دلار افت بیشتری را تجربه کند.

تا‌ زمانیکه دلار نزدیک به سطح 27 نوسان داشته باشد، احتمال حرکت نزولی بیشتر سکه دور از انتظار است اما در صورتی که ریزش انس جهانی ادامه پیدا کند سکه توان مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت را نخواهد داشت.

اما در کنار همه اینها معامله گران سکه اجازه نخواهند داد که سکه به راحتی از مرز 11500 پایین تر بیاید. آنها همچنین تلاش خود را برای نگه داشت سکه در بالای مرز 12 میلیون خواهند کرد.

بدین شکل که از قیمت های فعلی دلار و انس جهانی بر می آید قیمت طلا به احتمال بسیار بالایی کاهش بیشتری را نیز تجربه خواهد کرد و ارزان تر خواهد شد.

هرچند باید توجه داشت که طلا نیز مانند بسیاری از کالاهای دیگر به بازار بستگی دارد و در حال حاضر بازار ها نسبتا بسته می باشند. همچنین امروز یکشنبه بوده و بازار های جهانی نیز بسته هستند که در نتیجه ان انس نیز جابه جایی از خود نشان نخواهد داد.


منبع خبر: سایت طلا

این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید