پیش بینی افزایش قیمت طلا تا پیش از انتخابات آمریکا

تنها کمتر از ده روز دیگر تا انتخابات ایالات متحده آمریکا باقی مانده است و دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در حال رقابت با یک دیگر هستند. انتخابات پیش روی آمریکا تاثیر بسیار زیادی بر روی بازار طلای ایران و جهان گذاشته است.

طلای جهانی یا همان انس در هفته گذشته با قیمت زیر 1915 دلار هفته خود را شروع کرده و در پایان هفته نیز قیمتی معادل با 1906 دلار داشت.

کارشناسان معتقدند که اگر تا پیش از 3 نوامبر یعنی روز انتخابات ایالات متحده، تحرکاتی درباره بسته محرک مالی شکل بگیرد انس طلا تا 1925 دلار افزایش را تجربه خواهد کرد.

همچنین آنها معتقدند که با توجه به وضعیت بازار قیمت طلا تا بیش از 1850 دلار سقوط نخواهد کرد. بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که طلا تا انتخابات در اطراف سطح 1900 دلار به نوسان خواهد پرداخت.

تحلیلگران بازار اتفاق نظر دارند که چه ترامپ و چه بایدن، هرکدام پیروز انتخابات باشند به دلیل ناگریز بودن از تصویب بسته محرک مالی، قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

هرچند باید توجه داشت که در صورت پیروزی دموکرات ها (بایدن) پیش بینی می شود که قیمت طلا افزایش قابل توجه تری را نشان دهد.

باید دقت داشت که برای ایران این داستان می تواند کمی متفاوت باشد. با به روی کار آمدن دموکرات ها اگر تنش های سیاسی جهانی ایران کاسته شود ممکن است باعث کاهش نسبی قیمت طلا گردد.

البته باید توجه کرد که طلای ایران نیز با انس جهانی ارتباط داشته و افزایش انس جهانی می تواند بر روی افزایش طلای ایران نیز تاثیر داشته باشد.

برخی از کارشناسان معتقدند که پس از انتخابات طلا می تواند برای بار دیگر اوج 2000 دلاری خود را پس گرفته و تا سال 2021 به 2500 دلار نیز برسد.

آنها اشاره می کنند که ایالات متحده و دیگر کشور های جهان میزان بسیار زیادی پول چاپ کرده اند که می تواند باعث ضعیف شدن هرچه بیشتر پول و به خصوص دلار شود.

موضوع دیگری که وجود دارد افزایش مالیات ها می باشد. در صورت رای آوردن دموکرات ها احتمالا ما با افزایش مالیات ها رو به رو خواهیم شد که می تواند تاثیر منفی بر روی بازار طلا داشته باشد.

اما انتخابات با وجود این که نقطه عطف این روز ها می باشد همه ماجرا نیست. ویروس کرونا در حال گسترش بیش از پیش بوده و هر روز به شما مبتلایان اضافه می شود.

در روز های گذشته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اگر کشور ها اقدامات پیش گیرانه فوری انجام ندهند مشکلات بسیار زیادی در سرتاسر جهان ایجاد خواهد شد.

در ایران نیز مبتلایان به ویروس کرونا به سطح بسیار شدیدی رسیده است که مردم و البته سرمایه گذاران را بسیار نگران کرده است.

در انتها لازم به ذکر است که نگرانی ها نسبت به بهود اقتصاد تاریخ های حساس هفته آینده را مهم تر از هر زمان دیگری جلوه داده است.

مهم ترین داده ای که در روز های آینده منتشر خواهد شد میزان تولید ناخالش داخلی کشور ایالات متحده در سه ماه سوم سال می باشد.

همچنین بانک های مرکزی اروپا، کانادا و ژاپن نیز در روز های آینده قرار است نرخ بهره خود را اعلام کنند که می تواند تاثیر بسیاری بر روی قیمت طلا داشته باشد.

منبع: Kitco


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید