طلای جهانی صعود کرد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با خوش بینی به توافق مقامات آمریکایی برای تصویب بسته کمک مالی پیش از انتخابات، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۹۱۷ دلار و ۷۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۹۲۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با سه دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۹۱۵ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

کاخ سفید و دموکراتها در کنگره به توافق روی بسته محرک مالی جدید نزدیک شدند و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت: با وجود مخالفت حزب جمهوریخواه، مایل است لایحه کمک مالی بزرگ را بپذیرد.

یکی از دستیاران ارشد نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مذاکرات روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

این خبر ریسک پذیری را تقویت کرد و شاخص دلار را در برابر رقیبانش، به پایینترین حد در یک ماه اخیر نزول داد.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: کاهش ارزش دلار آمریکا دلیل اصلی افزایش قیمت طلا بوده است.

پاندمی باعث چاپ کم سابقه پول و پایین آمدن چشمگیر نرخهای بهره در سراسر جهان شده است و قیمت طلا را در مسیر ثبت بزرگترین رشد سالانه در یک دهه اخیر قرار داده است.

اما این فلز ارزشمند در چند روز معامله گذشته در بازه محدودی مانده و نزدیک به مرز ۱۹۰۰ دلار ایستاده است.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس گفت: بازار به اطمینان بیشتری در خصوص بسته محرک مالی جدید آمریکا نیاز دارد تا بتواند موضع بگیرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۴ درصد صعود کرد و به ۲۴ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۸۷۷ دلار و ۹۱ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۴۰۷ دلار و ۹۵ سنت ایستاد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید