سکوت دلواپسان دیروز بورس

دنیای‌‌اقتصاد : روزی نبود که برخی بورس را عامل تورم و گرانی ندانند، اما چند هفته‌ای می‌شود خبری از آنان نیست و در سکوت عجیبی به سر می‌برند. دیگر نه از بالا رفتن لحظه‌ای قیمت دلار نگرانند و نه از افزایش لجام گسیخته قیمت کالاهای اساسی. گویی حالا که بورس ریزش کرده، آرام گرفته‌اند و دغدغه دیگری ندارند! همین موضوع آخر هفته گذشته مورد توجه فعالان بورسی در توییتر قرار گرفت و در این باره نوشتند.
یکی از آنان توییتر بورس بود که نوشت: «بورس که بالا می‌رفت از کارگردان سینما و کارشناس بگیر تا اقتصاددان و... احساس مسوولیت و اظهارنظر می‌کردند! بورس ۵۰ درصد ریخت و دلار شد ۲۹ تومن!حتی یک ‎جیک از این عزیزان درنیومد! گویا حباب ساز بزرگ عالم فقط بورس بود و هست.» پیمان شورآبی، فعال بازار سرمایه هم به نامه معروف ۲۵ اقتصاددان اشاره کرد و نوشت: «واقعا یک اقتصاددان نیست نامه بنویسه و دلیل بالا رفتن ‎دلار و ‎تورم را «ریزش بورس» معرفی کند؟یا فقط وقتی بالا می‌رفت شما مشکل داشتید و حباب‌ حباب‌تون گوش فلک را پر کرده بود؟» ابوالفضل متین، عضو هیات‌مدیره شرکت مس نیز یادآور شد: «دلار به۳۰ هزار تومان نزدیک شده، شاخص که تا یک میلیون و ۶۰۰ اومد پایین و بعضی از سهام هم ۶۰ تا ۷۰ درصد ریخته، رابطه اینها معکوس شده که آقایون اغتساد دان !»

یکی از خبرنگاران بورسی هم دیروز نظرسنجی‌ای منتشر کرد و از دنبال‌کننده‌هایش پرسید از ۱۹ مرداد که شروع ریزش‌ها در بورس بود تا امروز، تصمیمشان برای کوتاه مدت چیست؟ ۱۹‌درصد از کاربران گفتند شاخص مثبت شود خارج می‌شوند، ۴۵درصد تاکید داشتند تا بازار برگردد صبر می‌کنند، ۲۵ درصد هم بر این باور بودند که الان وقت خرید است و در نهایت ۱۱درصد نیز اعلام کردند منتظر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌مانند، سپس تصمیم‌گیری می‌کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید