پیش بینی آینده اقتصاد و قیمت طلا

هفته گذشته همه ما شاهد اتفاقی بودیم که آینده اقتصاد و تورم و البته قیمت طلا را تا حد بسیار زیادی مشخص کرد و باعث تغییرات بسیاری در قیمت طلا شد.

روز پنجشنبه گذشته آقای پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا یا همان فدرال رزرو سخنرانی کرده و شرح داد که فدرال رزرو چه برنامه ای برای اقتصاد در سل های آینده دارد.

رئیس فدرال رزرو در سخنان خود به رویکرد جدیدی درباره اقتصاد گفت و توضیح داد که فدرال رزرو قصد دارد تا اندکی تورم را افزایش بدهد.

قصد این بانک از افزایش اندک تورم رونق اقتصادی می باشد. مقدار اندک تورم می تواند باعث شود تا تولید کنندگان بیش از پیش به تولید کردن تشویق شوند و این می تواند چرخ اقتصادی را گرم کند.

البته پاول توضیح داد که آن ها قصد دارند تورم را در حد متوسطی بالا برده و اگر بیش از حد بالا برود جلویی آن را خواهند گرفت. دلیل این کار نیز این است که تورم بالا می تواند اقتصاد کشور را فلج کند.

با توجه به سخنرانی پاول می توان فهمید که با توجه بالا رفتن تورم هرچند به میزان متوسط طلا نیز بالا تر از همیشه خواهد رفت و به حرکت های صعودی خود ادامه می دهد.

فلز زرد در شرایط تورمی بهترین شکل نقش خود به عنوان یک پناهگاه امن را اجرا کرده و بر تقاضا و البته قیمت آن افزودهمی شود.

با توجه به سیاست های بانک مرکزی آمریکا می توان این انتظار را داشت که فعلا طلا به طور کلی نزولی نخواهد شد و یک روند بسیار صعودی را تجربه خواهد کرد.

منبع: کیتکو، Kitco


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید