بلاتکلیفی طلا همراه با باز شدن بازار

قیمت طلا طی روز های گذشته افزایش بسیار زیادی داشته است که منجر به کسب رکورد های جدید و رسیدن به بالا ترین قیمت در طول تاریخ شده است اما الان در بلاتکلیفی به سر می برد.

همراه با آغاز هفته و باز شدن بازار های جهانی در امروز قیمت طلا در یک بلاتکلیفیبه سر می برد و نه شروع به افزایش قیمت کرده و نه سقوط می کند.

دلیل این بلاتکلیفی و نوسان حاصل از در چند مورد می باشد. اول اینکه بازار طلا طی دو هفته اخیر دچار هیجان زدگی سده و قیمت ها به گونه ای غیر واقعی بالا رفت. در نتیجه  لازم بود پس از مدتی قیمت ها کاهش یافته و منطقی شود اما با انتشار داده های منفی اقتصادی پایین آمدن طلا بسیار سخت شد.

دوم مسئله رسیدن به سطح 2000 دلاری می باشد. به نظر می رسد که بالاخره طلا به 2000 دلار خواهد رسید اما این سطح از قیمت یک نقطه مقاومت بسیار شدید است که کار را برای طلا بسیار مشکل می کند و توان رشد را از او می گیرد.

سومین موضوع پیش روی طلا وضعیت ارزش دلار است. بالا رفتن ارزش دلار می تواند باعث کاهش قیمت طلا بشود و البته نوید شرایط اقتصادی بهتر را نیز بدهد.

این موارد بالا باعث شده اند تا طلا در حال حاضر در بلاتکلیفی به سر برده و میان کاهش و افزایش قیمت سرگردان شود. البته انتظار می رود که به زودیاین سرگردانی تمام شده و بازار وضعیت خود را مشخص کند.
منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید