افت تقاضای فیزیکی خرید طلا در آسیا

در حالی که بهای جهانی طلا در هفته گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرد،‌ در هفته جاری میزان تقاضای فیزیکی برای خرید طلا در آسیا از جمله خریداران سنتی در چین و هند با کاهش روبه‌رو شده است.
به گزارش رویترز، ‌در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید نقره در بازارهای آسیایی نیز با کاهش روبه‌رو شده است.

در هند،‌ معامله‌گران برای فروش طلا در بازارهای خرده‌فروشی تا حدود ۶ دلار تخفیف می‌دهند. هفته گذشته نیز میزان تخفیف برای خرید طلا در خرده‌فروشی‌ها حدود ۲ دلار در نظر گرفته شده بود.

گفتنی است در حال حاضر به سبب تشدید بیماری کرونا ۵۰ درصد طلافروشی‌ها در هند تعطیل شده‌اند و درنتیجه میزان تقاضای فیزیکی برای خرید طلا که دومین دوستدار طلا در جهان نیز به‌شمار می‌آید،‌ به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. براساس آخرین آمارهای منتشر شده در سازمان بهداشت جهانی، ‌تا لحظه انتشار این خبر شمار مبتلایان به بیماری کرونا در هند که از نظر تعداد مبتلایان در جایگاه سوم به ترتیب پس از آمریکا و برزیل قرار دارد، ‌به بیش از یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن رسیده است.

به گفته برخی از کارشناسان پیش‌بینی شده است با نزدیک شدن به جشنواره اونام هند (Onam) که در ماه آینده میلادی برگزار می‌شود،‌ میزان تقاضای فیزیکی برای خرید طلا با افزایش روبه‌رو شود. جشنواره اونام یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادها در ایالت کرالا است. این جشنواره، فرصتی برای مردم کرالا محسوب می‌شود تا بدون در نظر گرفتن باورهای مذهبی یا موقعیت اجتماعی خود در کنار هم جمع شوند و با شرکت در این جشنواره که ۱۰ روز به طول می‌انجامد رویدادهای فولکلور و فرهنگ عامه خود را جشن بگیرند.

گزارش‌ها حاکی است میزان تمایل هندی‌ها برای خرید فلز زرد آنها را در جایگاه دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان قرار داده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید