ارزش یورو به بالاترین رقم در ۴ ماه گذشته رسید

فارس : امیدها نسبت به حصول توافق در اتحادیه اروپا برای ارائه بسته کمک اقتصادی در این قاره باعث شد تا ارزش یورو در معاملات دیروز به بالاترین میزان در ۴ماه گذشته برسد.
به گزارش رویترز، چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی، دیروز از احتمال اجرای بسته کمک اقتصادی ۳۹۰ میلیارد یورویی در سطح این اتحادیه خبر داد.

حدود سه روز است سران اروپایی در بروکسل جمع شده و در حال مذاکره با یکدیگر درباره اجرای سیاست‌های اقتصادی برای عبور از بحران کرونا هستند.اما همچنان اختلاف‌نظرهایی بین آنها درباره اجرای یک بسته اقتصادی برای کمک به اقتصادهای اروپایی در بحران کرونا وجود دارد.اروپا هم‌اکنون با بدترین رکود اقتصادی از جنگ جهانی دوم به بعد دست و پنجه نرم می‌کند.

در حال‌حاضر ارزش یورو به ۱۴۶۷/ ۱ دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود پله بعدی آن ۱۴۹۵/ ۱ دلار باشد که بالاترین ارزش یورو در یک و نیم سال گذشته به‌شمار می‌رود. جین فولی، کارشناس ارشد بازار ارز موسسه رابوبانک، می‌گوید یورو نمی‌تواند بالاتر از رقم ۱۴۶۰/ ۱ تثبیت شود و برای شکستن مقاومت خود به سیگنال‌های بیشتری نیاز دارد.

به گفته وی خبرهای خوب باعث افزایش ارزش یورو شده، اما در معاملات دیروز یورو تقلای زیادی برای ماندن بالای رقم ۱۴۶۰/ ۱ کرده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید