در بازار طلا با احتیاط بسیار قدم بردارید

در هفته ای که گذشت طلا با وجود تلاش بسیار خود نتوانست تغییر چندانی در قیمت خود ایجاد کرده و صرفا دچار نوسانات زیادی شد. به نظر می رسد که طلا برای گران شدن روز های سختی را در پیش رو دارد.

وضعیت بیماری کووید-19 یا همان ویروس کرونا روز به روز در حال بدتر شدن می باشد و شرایط ژئوپلیتیک(سیاست های منطقه ای) نیز در حاب وخیم ترشدن می باشد. اختلافات میان چین و آمرکا در بدترین مرحله خود قرار گرفته است و اختلافات کره شمالی و کره جنوبی نیز در بدترین شرایط خود قرار دارد.

از طرف دیگر سیاست های مالی و پولی نیز همچنان مثل گذشته اند و بسته های حمایتی دولت در حال سرریز شدن به بازار می باشند. به نظر می رسد که با وجود این شرایط قیمت طلا باید مثل گذشته بالا برود اما واقعیتچیز دیگری را نشان می دهد.

از دو هفته گذشته و پس از 1800 دلاری شدن قیمت طلا، طلا دچار نوسانات بسیاری شد که مهم ترین دلیل آن کاهش تقاضا برای خرید طلای بالای 1800 دلار بود. به نظر می رسید که پس از گذشت چند روز طلا قیمت ها خود را در بالای 1800 دلار ثابت کرده و رشد خواهد کرد اما چنین اتفاقی رخ نداد.

مهم ترین دلیل این این اتفاق را می توان افزایش ارزش دلار دانست. در وهله اول و از ابتدا مهم ترین دلیل بالا رفتن قیمت طلا و شکسته شدن سطح 1800 دلار به دلیل کاهش ارزش دلار بود که با بهبود ارزش آن قیمت طلا دچار نوسان شد.

دلیل مهم دیگر را نیز می توان اخبار امیدوار کننده واکسن کرونا دانست که در صورت تولید می تواند قیمت طلا را تا صد ها دلار کاهش داده و با عث یک سقوط شدید در آن شود.

پیش بینی کاهش یا  افزایش قیمت طلا هر دو در هاله ای از ابهام به سر می برند اما هم اکنون باید توجه کرد که طلا روز های عجیبی را در پیش رو دارد که باید بسیار با حواس جمع در این بازار حرکت کرد.

منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید