صعود پر اقتدار طلا با باز شدن بازار

قیمت طلا در روز های گذشته افزایش بی سابقه ای یافت و سپس دچار نوسانات شدیدی شد. کارشناسان پیش بینی کردند که طلا احتمالا شاهد کاهش قیمت باشد اما هم اکنون طلا شروع به افزایش قیمت کرده است.

پس از باز شدن بازار جهانی در روز دوشنبه قیمت طلا با صعود 5 دلاری دوباره به بالای 1800 دلار بازگشت که یک رکورد بی سابقه برای طلا محسوب می شود. پس از رشد قیمت طلا و شکستن سطح 1800 دلار در روز های چهارشنبه و پنج شنبه، در روز جمعه طلا دچار افت قیمت شده بود و به 1798 دلار رسیده بود.

افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-19، اخبار مبتنی بر عفونی تر  شدن ای بیماری، پیش بینی موج دوم این بیماری و همراه شدن آن با آنفولانزا در پاییز، بحران اقتصادی موجود و انتظار تورم در ماه های آینده همگی دلایل قدرتمندی برای ادامه رشد طلا می باشند.

منبع: سایت طلا

تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت طلا هنوز تا ماه ها به رشد خود ادامه خواهد داد و رکورد های جدیدی را نیز ثبت خواهد کرد. مدتی پیش پیش بینی بانک ساکس منتشر شد که در آن گفته بود تا یک سال آینده قیمت طلا به 2000 دلار خواهد رسید.

باید دقت کرد که نمی توان گفت که هیچ کدام از این پیش بینی ها قطعی می باشد اما تحرکات طلا در ماه های اخیر این اطمینان را می دهد که فعلا طلا قصد ارزان شدن ندارد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید