در کنار صادرکنندگان هستیم/بانک ایران و ونزوئلا به بورس می آید

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر لزوم حمایت از بازگشت ارز به کشور، گفت: آمادگی داریم تمام اسکناس ارز صادرکنندگان را خریداری و به نرخ روز به آنها پرداخت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علی صالح آبادی امروز در نشست خبری بیست و نهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه صادرات ایران، اظهار داشت: همانطور که می دانید بانک با حدود سه دهه فعالیت نقش موثری در پیشبرد هدف توسعه صادرات غیر نفتی در کشور ایفا کرده است. امروزه اهمیت صادرات بر هیچکس پوشیده نیست و در شرایط فعلی کشور ارز حاصل از صادرات غیر نفتی می تواند کشور را اداره کند و منبعی برای تامین ارز کشور خواهد بود.

وی افزود: امروزه کشور به این منبع احتیاج جدی دارد و در این رسالت که کشور از محل صادرات غیر نفتی ارزآوری داشته باشد، ماموریت بانک توسعه صادرات که وظیفه حمایت از صادرات غیر نفتی را برعهده دارد، دو چندان خواهد شد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم، گفت: در این سه دهه بانک همواره در کنار صادرکنندگان بوده و حمایت‌های مالی و ارزی خود را از صادکنندگان داشته است.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی، گفت: در شرایط تحریم جا به جایی وجوه اهمیت زیادی دارد و ما این آمادگی را داریم از هر مبدایی به هر مقصدی وجوه منتقل شود. موضوع بعدی بانکداری باز است که از اولویت های ما است که از سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد و امید داریم تا خدمات بانک از طریق این سیستم به مشتریان ارائه شود.

وی حمایت از صنایع کوچک و متوسط را از دیگر موارد مورد نظر بانک عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش این شرکت ها در اقتصاد و اشتغال با صندوق ضمانت صنایع کوچک تفاهمنامه ای انجام شد و ما آماده ارائه تسهیلات به این شرکت ها با نرخ ۱۴ الی ۱۴.۵ درصد از منابع توفیقی بانک و صندوق توسعه ملی هستیم. از دیگر اقدامات بانک افزایش اختیارات شعب در زمینه بانکداری شرکتی است. ما امسال ۱۱۰ شرکت را وارد سامانه بانکداری شرکتی کردیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از عرضه سهام بانک مشترک ایران و ونزوئلا در بورس خبر داد و افزود: شرکت تامین سرمایه تمدن و بانک مشترک ایران و ونزوئلا در حال حاضر در حال تکمیل مراحل اداری ورود به بورس هستند.

صالح‌آبادی زمان عرضه سهام شرکت تامین سرمایه تمدن را تا پایان تابستان جاری اعلام کرد و گفت: هم اکنون پرونده این شرکت در مرحله تبدیل سهامی خاص به عام بوده و ۲۵ درصد سهام آن در بورس عرضه خواهد شد.

وی در باره بانک مشترک ایران و ونزوئلا هم اظهار داشت: عرضه حدود ۱۷ درصد از سهام این بانک در بازار بورس تا پیش از پایان سال ۹۹ انجام خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید