بلاتکلیفی در بازار طلا/آیا طلا گران خواهد شد؟

طلا در چند هفته اخیر رشدی نسبتا پایدار را از خود نشان داد اما در روز گذشته قیمت آن به اندازه قابل توجهی کاهش یافت که این امر باعث نوسان های بیشتر در بازار طلا شد.

در روز گذشته شاهد یک نوسان بزرگ و کاهش 35 دلاری قیمت طلا نسبت به صبح همان روز بودیم و امروز نیز تا این لحظه یک نوسان V شکل را تجربه کرده ایم. امروز صبح قیمت طلا تا 1763 دلار پایین آمد که نسبت به روز گذشته کاهش هفت دلاریی را نشان می داد اما در حال حاضر قیمت طلا 1767 دلار می باشد که تقریبا قیمت از دست رفته صبح خود را جبران کرد.

می توان گفت که مهم ترین دلیل نوسانات قیمت طلا در حال حاضر مشخص نبودن تکلیف سرمایه گذاران در این بازار می باشد. چرا که از طرفی همچنان آمار مبتلایان به ویروس کرونا در حال افزایش است و از طرف دیگر امید ها برای یافتن واکسن آن نیز بیشتر شده است و این موضوع باعث ساخت دوگانه ای شده که نه اجازه ارزان شدن قیمت طلا را می دهد و نه بالا رفتن آن و صرفا نوسانات زیادی را ایجاد می کند.

دلیل اصلی بالا رفتن قیمت طلا در آینده کرونا نخواهد بود و تورم حاصل از بحران اقتصادی می باشد. در نتیجه می توان این موضوع را پیش بینی کرد که با وجود نوسانات اخیر و حتی اگر نگرانی ها نسبت به ویروس کرونا از بین برود بازم هم طللا در بلند مدت گران خواهد شد. همچنین نگرانی ها از تورم در آینده هنوز چندان سرمایه گذاران رادرگیر خود نکرده است که انتظار می رود با شروع آن نگرانی ها نیز افزایش یابد و طلا با سرعت زیادی افزایش یابد.

بهرحال باید منتظر ماند و دید که طلا تا انتهای هفته چه واکنش های دیگری را از خود نشان می دهد و بازار چگونه بسته خواهد شد. پیش بینی می شود که طلا در بلند مدت گران خواهد شد اما آینده کوتاه مدت طلا در هاله ای از ابهام قرار دارد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید