آیا در این هفته طلا باز هم گران تر خواهد شد؟

از آغاز هفته جاری قیمت طلا با وجود رشد مثبتی که از خود نشان داده است تغییر چندانی نداشته است. آیا در این روزهای پایانی هفته نیز قرار است طلا همین روند را ارائه دهد؟

نگرانی های به وجود آمده در بازار به دلیل افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 و نگرانی ها از وضعیت اقتصادی و تورم در آینده نزدیک باعث شد تا قیمت طلا شروع بهرشدی بی سابقه کند و قیمت آن به بالا تر از چند سال اخیر صعود کند.

پس از رشد بی سابقه قیمت طلا در هفته پیش، این هفته طلا رشدی اندک همراه با نوسان را از خود نشان می دهد که شاید بتوان یکی از دلایل آن را مقاومت شدید در سطح 1800 دلار بیان کرد.

برای گران شدن طلا و رسیدن آن به قیمت های بالا تر نیاز مند اتفاقات محرک جدیدی هستیم تا بتواند آن را جا به جا کند. در پاسخ به سوال ابتدای خبر می توان گفت که پاسخ مثبت است چرا که این اتفاقات شروع به افتادن کرده است.

تنش های شورای امنیت بر سر تحریم تسلیحاتی ایران، بالا گرفتن تنش ها میان ایالات متحده و چین و همچنین تنش های ژئوپلوتیک میان چین و هند محرک هایی کافی برای این رشد می باشند.

احتمال می رود که طلا هفته را با رشد نسبت به هفته قبل به پایان برساند و حتی ممکن است در سطح 1790 و یا 1800 بایستد. در حال حاضر طلا بهانه های زیادی برای گران شدن دارد و انتظار می رود که هنوز تا هفته های آینده رند صعودی خود را حفظ کند.

منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید