شفافیت؛ مزیت بزرگ عرضه خودرو در بورس

کارشناس صنعت خودرو معتقد است که عرضه خودرو در بورس مزیتی دارد و آن شفافیت است البته باید برای عرضه حواله خودروی صفر در بورس شرایطی را نیز رعایت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، میلاد بیگی با انتقاد از شیوه پیش‌فروش خودرو گفت: شیوه فعلی پیش‌فروش خودرو هم در بعد قیمت‌گذاری و هم بعد شیوه فروش ایراد‌های متعددی دارد.بیگی با اشاره به پیشنهاد عرضه خودرو در بورس گفت: عرضه خودرو در بورس مزیتی دارد و آن شفافیت است.

وی درخصوص الزامات عرضه خودرو در بورس کالا خاطرنشان کرد: خودرو در بورس باید به قیمت پایه خرید و فروش شود و قیمت پایه نیز نباید توسط خودرو‌ساز مشخص شود، همچنین باید محدودیت‌هایی روی خرید و فروش خودرو در بورس اعمال شود تا سوداگری و سفته‌بازی در بورس شکل نگیرد.

همچنین افزایش قیمت در هر روز حتما باید محدوده مشخصی داشته باشد و به‌طور مثال هر روز بیش از ۲ تا ۳ درصد بیشتر نتواند افزایش داشته باشد علاوه بر اینکه باید حجم مبنای فروش نیز وجود داشته باشد تا اگر دو حواله با قیمت مثبت ۳ درصد معامله شدند، قیمت سایر حواله‌ها مثبت ۳ درصد نشود.

بیگی گفت: در سمت فعالان بورس کالا نیز باید محدودیت‌هایی ایجاد شود تا مثلا هر فرد فقط یک بار در سال بتواند به خرید یا فروش حواله بپردازد.وی افزود: البته باید یک الزامی هم برای کارخانه‌ها ایجاد کرد تا آنها مجبور باشند خودروهای صفر خود را در بورس عرضه کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید