هیجانات غیرمنطقی دلیل افت شاخص / شرایط صنایع خوب است

حمیدرضا عظیمیان با اشاره به رشد اخیر بازار سهام به ویژه طی 3ماه اخیر، اصلاحات صورت گرفته در چند روز گذشته را تنها ناشی از هیجانات غیر منطقی عنوان کرد و گفت: بازار سهام در مجموع روزهای اخیر با هیجانات غیرمنطقی روبرو است. از این روز کاهش ارزش سهام دلیل ضعف صنایع از جمله صنعت فولاد نیست.

حمیدرضا عظیمیان، مدیر عامل فولاد مبارکه در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: بازار سرمایه طی 3 ماه گذشته شرایط خاصی را شاهد  بود؛ درحالی که در دوران کرونا تمام بورس های دنیا سقوط کردند و با علامت های منفی پیاپی مواجه بودند، اما بورس ایران مثبت شد؛ بخشی از این امر به دلیل رشد نرخ دلار و تاثیر آن بر دارایی شرکت ها بود و بخش دیگر نیز به دلیل ورود نقدینگی جدید به این بازار است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع افزایش ارزش سهام پارامترهایی دارد، گفت:  طی روز های اخیر در مجموع بازار سهام با هیجانات غیر منطقی روبه رو بود اما نوسان ارزش سهام از چارچوب منطقی و علمی برخوردار نیست ، از این روز کاهش ارزش سهام دلیل ضعف صنایع نبود.

عظیمیان ادامه داد: سهام فولاد مبارکه از جمله سهام باثبات و بنیادی بازار سرمایه است که خریداران آن همواره از آرامش خیال برخوردارند و جای نگرانی ویژه ای برای سهامداران وجود ندارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: همچنین در راستای حمایت وزارت صمت از واحدهای صنعتی و معدنی، محدودیت صادرات برای کل زنجیره فولاد برداشته شد و  اصلاح سامانه بهین یاب مورد تایید قرار گرفت. بر این اساس قرار است اقدامات کارشناسی آن از هفته آینده شروع شود؛ این اتفاقات، علامت مثبتی است که حاکی از حرکت بازار به سوی رفتار کارشناسی و منطقی است.

عظیمیان در ادامه خاطرنشان کرد: این شرایط موجب می شود علاوه بر عرضه های مناسب از سوی ما،  نظر دولت در زمینه قیمت منطقی ورق برای مصرف کننده تامین شود و همچنین مصرف کننده نهایی هم بتواند کالای خود را با قیمت مناسب تامین کند.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه اینکه افزایش ویژه قیمت ها در زمانی اتفاق افتاد که با مشکلاتی از جمله شیوع ویروس کرونا ،  تعطیلات نوروز وکاهش فعالیت های اقتصادی در ماه رمضان مواجه بودیم.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید