علت درخواست از وزیر اقتصاد برای برگزاری جلسه امروز شورای عالی بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله حسینی مقدم درباره علت درخواست وی به وزیر اقتصاد برای برگزاری جلسه امروز شورای عالی بورس به بورس پرس گفت : این درخواست به علت قطعی بودن استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و حضور حسن قالیباف اصل بود که ساعت 16 امروز تصمیم گیری خواهد شد .

وی ادامه داد: اگر مقررات جدید سازمان بورس از دو ماه قبل مطرح و ابلاغ شده بود ، مشکلی وجود نداشت و مصوبات در حوزه اختیار هیات مدیره سازمان بورس باید اجرایی شود اما با توجه به قطعی شدن استعفای محمدی و تحول در ریاست سازمان بورس، باید اجازه داد تا قالیباف اصل در مورد اجرا یا عدم اجرای مقررات جدید تصمیم گیری کند . چرا که رئیس جدید عهده دار مسئولیت نهاد ناظر بازار سرمایه خواهد بود  و باید پاسخ گو باشد .

حسینی مقدم با اعلام اینکه قالیباف اصل امروز برنامه های خود را به شورای عالی بورس ارایه می دهد ، افزود: فرایند حضور رئیس جدید در سازمان بورس به این صورت است که ابتدا باید شورای عالی بورس حکم حضور در هیات مدیره را صادر کند تا در اولین جلسه هیات مدیره سازمان بورس و با رای 4 عضو دیگر ، رئیس جدید  نهایی شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید