گران شدن طلای جهانی در پی انتشار فرصت‌های شغلی آمریکا

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش تیرماه از آمار فرصت‌های شغلی آمریکا که خسارات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را بزرگ تر می‌کند، قیمت طلا  افزایش یافت، اما تقویت ارزش دلار مانع از بالاتر رفتن قیمت‌ها شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 8.82 دلار افزایش 1622 دلار فروخته شد.

ادوراد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «بازار طلا همچنان صبر پیشه کرده تا ببیند چه میزان وضعیت اقتصاد جهان بد می‌شود و چه مدت این وضعیت شبیه رکود ادامه می‌یابد.»

اقتصاد آمریکا در ماه مارس 701 هزار فرصت شغلی را از دست داد؛ درحالی که انتظار می رفت 100 هزار فرصت شغلی از دست بروند.

این کاهش در ماه مارس به ناگاه به 113 ماه متوالی رشد تاریخی فرصت های شغلی پایان داد، اقدامات سخت‌گیرانه کنترل شیوع ویروس کرونا به کسب و کارها و کارخانه ها خسارت زده و اینکه رکود وجود دارد را تایید می کند.

برخی از اقتصاددانان معتقدند در ماه آوریل شاهد بیکار شدن حدود ۲۰ میلیون نفر در آمریکا و رسیدن نرخ بیکاری به عددی دو رقمی خواهیم بود. در طول ۴۵ سال اخیر هیچ گاه سابقه نداشته است که بیش از یک میلیون نفر در آمریکا تنها طی یک ماه بیکار شوند.

تام گیمبل، کارشناس بازار کار در موسسه " لازال نتورک” گفت: بسیاری از کارفرمایان برنامه خود برای استخدام نیروهای جدید را تا مشخص شدن وضعیت به تاخیر انداخته اند و برخی نیز به نیروهای خود گفته اند در خانه بمانند و دورکاری کنند. با این حال شمار استخدام های جدید بیشتر از انتظارات قبلی بوده است. 

نرخ بیکاری آمریکا نیز از 3.5 درصد در ماه گذشته به 4.4 درصد افزایش یافته است.

ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب تقویت شد و افزایش 2 درصدی را طی هفته گذشته ثبت کرد.

پس از اینکه تعدادی امریکایی هایی که درخواست های دریافت مزیت های بیکاری در هفته گذشته رکورد زد، ارزش طلا در روز پنج شنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.     

مایکل ماتوکس تحلیلگر بازار طلا گفت:‌«از نظر فنی حتی زمانی که همه بازارها با موج فروش ارزان دارایی ها مواجه می شوند قیمت طلا معمولا کمترین افت را به خود می بیند. بنابراین از نظر تئوریک طلا در طی 6 تا 8 ماه آینده مهمترین دارایی برای سرمایه گذاران خواهد بود.»

همزمان حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه با 0.3 درصد افزایش به 971.97 تن رسید. در بین سایر فلزات گرانبها نیز قیمت فلز پالادیوم با 2.1 درصد کاهش به 2166 دلار ، 37 سنت رسید. نقره هم 1.4 درصد افت داشت و به 14 دلار و 33 سنت رسید. همچنین قیمت پلاتین با 1.5 درصد افت به 716 دلار و 23 سنت رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید