افزایش بی سابقه حجم معاملات، سامانه داد و ستد را سنگین کرد / ساعت معاملات بازار هم تا ۱۲:۳۰ خواهد بود

بار زیاد معاملات و افزایش سرمایه های ثبت شده در بورس تهران، در روز گذشته، موجب ایجاد مشکلاتی در فعالیت امروز سامانه معاملات شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، روح الله دهقان، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در این خصوص بیان داشت: سامانه بورس تهران امروز با اختلال همراه بود به همین دلیل بازگشایی بازار با ۴۵ دقیقه تاخیر شروع شد.

وی در خصوص این مشکل توضیح داد: مشکل مربوط به بار زیاد سامانه بود که قبل از عید برای معاملات فرابورس نیز اتفاق افتاد با این تفاوت که مشکل امروز، زودتر برطرف شد و معاملات از سر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در ادامه بیان داشت: حجم زیاد معاملات دیروز و افزایش سرمایه های سنگین بورس تهران که در سیستم اعمال شد، بار سنگینی را برای معاملات امروز ایجاد کرده و موجب بروز اختلال در این سیستم شد. حجم معاملات روز گذشته در بورس تهران به تنهایی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار معامله بوده که در تاریخ بورس تهران، غیر از روزهای عرضه اولیه، رکوردی تاریخی محسوب می شود . به همین ترتیب این حجم از معاملات موجب ایجاد بار سنگین در سیستم معاملات شد.

وی در خصوص سفارش گیری ها و معاملات امروز بازار بیان داشت: سفارش گیری طبق پیغام ناظر از ساعت ۹:۱۵ انجام شد و ساعت معاملات بازار هم تا ۱۲:۳۰ خواهد بود .


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید