سودی که شرکت‌های اکتشاف طلا از کرونا می‌برند

به گزارش سایت طلا به نقل از بیزینس اینسایدر،  تحلیلگران پیش بینی می کنند پس از فروکش شیوع کرونا، بازده مالی افزایشی شود چرا که بهای طلا طی سه ماه گذشته به دلیل کاهش عرضه و همچنین کندی فعالیت های اقتصادی، روندی صعودی داشته است. تحولات جهانی ناشی از ویروس کرونا موجب شده مردم طلا را کالایی باارزش و باثبات انتخاب کنند و سقوط ارزش بازار سهام نیز این عقیده را تصدیق می کند.

به عنوان مثال، بازار سهام ایالات متحده از زمان شیوع کرونا به بدترین وضعیت خود از سال ۱۹۸۷ تاکنون سقوط کرده است. رویدادهای تجاری سرتاسر جهان لغو شده و و همین امر منجر به از بین رفتن میلیاردها دلار گردیده است. با این حال بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ امیدوارند سرمایه های از دست رفته آنان بازگردانده شود.

به گفته این مدیران، طلا ارزش خود را حفظ می کند و این دقیقا همان چیزی است که ما طی دو تا سه ماه گذشته شاهد آن بوده ایم. بنابراین، این بدان معناست که بهای کالای ما همچنان بالاست. برخلاف سایر صنایع، تقاضا برای طلا همچنان بالاست. سایر صنعت ها، شاهد کاهش فعالیت، کاهش قیمت و کاهش تحولات بوده اند و همین امر تجارت را دشوار کرده است. و این در حالی است که طلا از این حیث در موقعیت بهتری قرار دارد. این فلز دست کم از منظر قیمت و تقاضا، در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد.

غنا یکی از کشورهای آفریقایی تاکنون ۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده که هر شش مورد از افرادی بودند که از خارج به این کشور وارد شده اند. متعاقب شناسایی این افراد، دولت تمامی همایش ها، کارگاه های آموزشی، جشنواره ها، مراسم تدفین، تجمعات سیاسی، فعالیت کلیساها و سایر اقداماتی را که برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس لازم بود، در دستور کار  خود قرار داده است.

ایتالیا در صدر کشورهای اروپایی مبتلا به ویروس کووید ۱۹ قرار دارد و بالاترین نرخ ابتلا و مرگ و میر را به نام خود ثبت کرده است. در مقابل، چین که ویروس از این کشور سرچشمه گرفته و گسترش یافته، موفق به شکست بیماری و نزولی کردن سیر سرایت آن شده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید