کرونا و کاهش نرخ ارز، بلای جان بهای طلا

به گزارش سایت طلا به نقل از اینوستینگ کاب، کاهش نرخ فدرال رزرو در پی نشست اضطراری دولت آمریکا در خصوص شیوع کروناویروس و تاثیرات فراوان آن بر اقتصاد این کشور طی آخر هفته، موجب صعود نسبی بهای طلا شد. XAUUSD شکافی ۴۰.۵۴ دلاری در آخر هفته داشت اما به سرعت این شکاف را پر کرد. ایا طلا هنوز هم یک سرمایه امن است؟

نمودار بهای جهانی طلا (طی  ۱۵دقیقه)

در گذشته، هنگامی که شرایط به گونه ای موجب هراس سرمایه گذاران می شد، فضا برای سعودی شدن قیمت مهیا بود. دلیل این است که فعالان بازار ارزش ذاتی این فلز را می دانند. این در حالی است که طی دو هفته اخیر، قیمت طلا هیچ تجمع پایداری در بازارها نداشته است.

کاهش نرخ بهره در آخر هفته از صندوق ذخیره فدرال(فدرال رزرو)  از طریق FOMC (نهاد تصمیم گیری نرخ بهره آن) باید دلار آمریکا را تضعیف کرده و XAUUSD را بالا می برد. پشتوانه این منطقه نیز آن است که عرضه پول بیشتر، موجب تضعیف ارزش ارز می گردد.

توضیحی که برخی از تحلیلگران ارائه می دهند این است که سرمایه گذاران می توانند از اتکا به پول نقد ناامید شده تا تمام موقعیت های خود را حتی در طلا تسویه کنند.

نمودار بهای هفتگی طلا

اگر خریداران کافی در بازار وجود داشته باشد، به زودی ممکن است شاهد افزایش قیمت طلا باشیم. در واقع، این امکان وجود دارد که طلا بار دیگر موقعیت خود به عنوان پناهگاه امن را بدست آورد چرا که هراس هایی که ناشی از شیوع کرونا ویروس ایجاد شده. نهایتا از بین می رود. تا تاریخ ۲ مارس، ‌بهای طلا در حدود ۱.۵۸۷ دلار در هر اونس چرخش می کرد.

با این حال سیر نزولی شدیدی طی یک هفته اخیر گریبان بهای این فلز زرد را گرفته و آن را به ۱.۵۰۰ دلار نیز کاهش داده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید