دلار در سرازیری

ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش مجددا کاهش یافت و تا نزدیکی سطح ۹۵ واحدی عقب نشست. به گزارش «ایسنا» به نقل از رویترز، در جریان معاملات دوشنبه، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در موقعیت برتر قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت به دنبال افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۲۱ نفر، فدرال رزرو نرخ بهره را در اقدامی کم‌سابقه با ۵/ ۰ درصد کاهش به محدوده یک تا ۲۵/ ۱ درصدی کاهش داد.

امیدواری‌ها به روند کاهشی شمار مبتلایان به چین اکنون جای خود را به نگرانی از شیوع گسترده ویروس در خارج از مرزهای چین داده و گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که کرونا در حال ادامه پیشروی در مناطق مختلف جهان بوده و شمار بیشتری را نیز مبتلا کرده است.تاکنون بیش از ۱۰۹ هزار و ۲۷۰ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۳۸۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به چین با ۳۱۱۹ نفر، ایتالیا با ۳۶۶ نفر، ایران با ۱۹۴ نفر و کره جنوبی با ۵۱ نفر بوده است. مارک اشلیف، تحلیلگر بازار ارز در موسسه «ابوت داونینگ» گفت: هنوز به یک مدل‌سنجی قابل اطمینان برای تعیین خسارت‌های احتمالی کرونا نرسیده‌ایم و معامله‌گران این روزها کاملا احساسی رفتار می‌کنند. رفتار بازار با هیچ کدام از مبانی تحلیل‌های بنیادین همخوانی ندارد.

رقابت‌های انتخاباتی درون‌حزبی آمریکا اکنون به ایستگاه پنجم رسیده و انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ۱۴ ایالت این کشور که نقش بسیار مهمی در تعیین نامزد این حزب خواهد داشت، به‌طور همزمان در ایالت‌های آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهاما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا برگزار شد. دور بعدی انتخابات درون‌حزبی در شش ایالت آیداهو، میشیگان، می‌سی سی پی، واشنگتن، میسوری و داکوتای شمالی برگزار خواهد شد.

جو بایدن، معاون اول دوره ریاست جمهوری اوباما در ۱۰ ایالت و برنی سندرز در چهار ایالت پیروز شدند. اکنون جو بایدن در صدر سه نامزد باقی مانده دموکرات از حیث آرای متعهد قرار دارد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر امسال برگزار خواهد شد. نامزدی دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه قطعی شده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید