قیمت طلا امروز پنجشنبه 15 اسفندماه 1398

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای بین المللی در حالی امروز تغییر چندانی نداشته است که افزایش شاخص سهام در بازارهای جهانی و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا توانسته است بر نگرانی های مربوط به گسترش ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر اقتصاد دنیا غلبه کند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با0.1 درصد افزایش به 1637 دلار رسیده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیا برای چهارمین روز متوالی با افزایش روبرو شده است. سرمایه گذاران منتظر اتخاذ سیاست های انبساطی پولی بیشتری از سوی بانکهای مرکزی جهان هستند.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد فعالیت بخش خدمات آمریکا طی ماه فوریه به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده است.

این در شرایطی است که فدرال رزرو آمریکا اخیرا در اقدامی غیرمنتظره نرخ بهره را 0.5 درصد کاهش داده است. البته نشانه هایی وجود دارد که ویروس کرونا تاثیر منفی خود را بر اعتماد تجاری و مصرف کننده در اقتصاد آمریکا آغاز کرده است.

رئیس صندوق بین المللی پول نیز در اظهاراتی تاکید کرده است که گسترش ویروس کرونا در جهان موجب کاهش شدید امیدواری ها درباره رشد اقتصادی دنیا در سال 2020 شده و موجب خواهد شد تا تولید اقتصادی جهان به پایین ترین سطح از بحران مالی 2008 برسد.

مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا لایحه 8.3 میلیارد دلاری را برای مقابله با گسترش کرونا تصویب کرده است.

اندریو بایلی رئیس جدید بانک مرکزی انگلیس نیز گفته است که برای هرگونه تصمیم گیری درباره کاهش نرخ بهره ، باید منتظر تبعات گسترش ویروس کرونا باشیم .

کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه ابتلای 139 نفر دیگر به کرونا را تایید کرده که با این حساب تعداد کل مبتلایان به 80409 نفر رسیده است.

قیمت هر اونس پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 2572 دلار رسید و قیمت پلاتین نیز به 872 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز با 0.3 درصد افزایش به 17.22 دلار رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید