عطش صندوق های سرمایه گذاری جهان برای خرید طلا

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، شورای جهانی طلا اعلام کرد: خرید طلا توسط صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان در ماه دسامبر برای پنجمین ماه متوالی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش میزان ورود طلا به صندوق های سرمایه گذاری جهان در ماه دسامبر به 13.8 تن معادل 486 میلیون دلار رسیده است. این در شرایطی است که قیمت هر اونس طلا در ماه دسامبر با رشد 4 درصدی روبرو شده است.

سرمایه گذاران اروپایی طی ماه گذشته بیشترین خرید طلا را داشته اند و 67 میلیون دلار در صندوق های آلمان فرانسه و سوئیس سرمایه گذاری کرده اند.

میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان موسوم به ی تی اف ، تا پایان سال 2019 به بیش از 2900 تن رسیده که نسبت به سال قبل از آن 400 تن افزایش داشته است.

صندوق های سرمایه گذاری آمریکای شمالی حدود نیمی از رشد ذخایر طلا در سال 2019 میلادی را تشکیل داده اند. تشدید تنش های سیاسی و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر رشد سرمایه گذاری در بازار طلا داشته است.

شورای جهانی طلا افزود: تقاضای بانک های مرکزی جهان نیز تاثیر مهمی بر روند صعودی قیمت طلا در سال 2019 داشته است. تحلیلگران پیش بینی می کنند که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در سال 2020 نیز صعودی خواهد بود.

تحلیلگران شورای جهانی طلا افزودند: یکی از عوامل مهم تقویت قیمت طلا در سال 2019 میلادی، سیاست های انبساطی پولی بانکهای مرکزی جهان بوده است. به نظر می رسد ادامه دخالت فدرال رزرو آمریکا در بازار ارز یک عامل مثبت برای ادامه رشد تقاضا و قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد بود.

از سوی دیگر پایین بودن سود اوراق قرضه نیز یک عامل مهم دیگر برای ادامه روند صعودی قیمت طلا به شمار می رود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید