نظرسنجی کیتکو نیوز: رشد بازار سهام تاثیری بر جذابیت بازار طلا نخواهد داشت

به گزارش سایت طلا، اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو پیش بینی کرده اند که قیمت طلا طی روزهای آینده نیز روند صعودی خواهد داشت، تحلیلگران وال استریت انتظار دارند که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا به خاطر نگرانی های مربوط به تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی، موجب افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها شود.

بر اساس این گزارش بازار سهام طی هفته ای که گذشت با رشد روبرو شد ولی طلا با کاهش همراه بود. سازمان بهداشت جهانی تلفات ویروس کرونا در چین را 637 نفر اعلام کرده و گفته است که بیش از 31 هزار نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک گفت: تاثیر ویروس را نمی توان نادیده گرفت. به نظر من تاثیرات منفی این ویروس بر وضعیت اقتصادی چین می تواند تبعات زیادی برای تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته باشد و این تاثیرات هنوز به درستی توسط بازارهای بین المللی درک نشده است.

در نظرسنجی این هفته 12 تحلیلگر ارشد وال استریت شرکت کردند که 8 نفر معادل 67 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. یک نفر معادل 8 درصد پیش بینی کرد قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 3 نفر معادل 25 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر محسوسی نخواهد داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید